• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Saudi’s GACA qualifies 7 firms to present carrier license offers

11 July 2012
The Saudi General Authority of Civil Aviation (GACA) has qualified seven of a total of 14 Saudi and foreign companies for the right to present their offers to secure a license to operate both domestic and international services to and from the kingdom, Arab News has reported. 

"The procedures of qualification were completed with the support of an international expert company that looked into the companies' profiles, including their technical capabilities, substantial experience in air transport and financial capabilities to establish and operate an aviation company viably. "GACA then shortlisted the most qualified among them to present their offers." GACA is expected to announce the name of the licensed company by the end of September.

Source: AMEinfo

تأهيل سبع شركات للحصول على رخصة ناقل جوي في السعودية

11 يوليو 2012
أعلنت الهيئة العامة للطيران المدني السعودي عن تأهل سبع شركات من أصل 14 شركة سبق أن تقدمت مطلع هذا العام مبدية رغبتها في الحصول على رخصة ناقل جوي للتشغيل الداخلي والدولي من وإلى مطارات المملكة، حسبما نشرت وكالة الأنباء السعودية.

وأوضحت الهيئة أن عملية التأهيل تمت بالاستعانة بشركة عالمية متخصصة في هذا المجال وارتكزت على القدرات الفنية والخبرات السابقة في مجال النقل الجوي وكذلك الملاءة المالية الضرورية لإنشاء وتشغيل شركة نقل جوي بنجاح. وجاء في البيان أن الهيئة بدأت تسليم الشركات المؤهلة التي تنطبق عليها المعايير والشروط المطلوبة في وثيقة طلب العروض (RFP) التي تتضمن معلومات تفصيلية عن المطارات والمدن والأسواق وحجم الحركة وإجراءات المنافسة وأيضا الشروط والمتطلبات اللازم توافرها لهذه المنافسة. ولفت البيان إلى أنه تم تزويد الشركات بالجدول الزمني لكل مرحلة من مراحل هذه المنافسة، مبينا أن الهيئة ووفقا للجدول الزمني ستجتمع مع الشركات المؤهلة خلال شهر أغسطس القادم لمساعدتهم في صياغة وإعداد العطاءات التي يمكن لهم تقديمها، كما ستقوم بالإجابة على استفساراتهم المتعلقة بهذه المنافسة وذلك قبل استلام العروض من هذه الشركات. 

المصدر: AMEinfo
follow us on