• What’s New

Riyadh Airports Company successfully conducts facial recognition technology trial at King Khalid International Airport

01 March 2023

Riyadh Airports Company (RAC), which operates and manages King Khalid International Airport (KKIA), has announced the successful trial of Smart Path, a facial recognition technology, at International Terminal 2 in partnership SITA.

 


The technology which was tested at check-in counters and boarding gates recognizes the passengers’ digital identity when stepping up to the camera. The facial image is directly linked to the passengers’ physical passport and travel documents at check-in. This allows them to be identified at security or boarding by simply taking a picture.

 


Source: SITA

مطارات الرياض تعلن نجاح تجربة بصمة الوجه الرقمية في مطار الملك خالد الدولي

01 مارس 2023

أعلنت شركة مطارات الرياض، التي تتولى مسؤولية إدارة مطار الملك خالد الدولي بالرياض وتشغيله، عن نجاح تجربة «رحلة السفر الذكية» التي تهدف للتعرف الرقمي على هوية الركاب أو بصمة الوجه الرقمية والتي أُجريت في صالة السفر الدولية رقم 2 في مطار العاصمة السعودية، وذلك بالشراكة مع شركة سيتا.

 


وتتمثل الخدمة الذاتية الجديدة في تقنية ذكية تستطيع التعرف على بصمة الوجه الرقمية للمسافرين لتسجيل وصولهم في منطقة المغادرة والصعود على متن الطائرة دون الحاجة إلى حمل جواز السفر أو بطاقة صعود الطائرة أو غيرهما من وثائق السفر، وذلك بعد التقاط صورة للوجه ترتبط مباشرة بجواز المسافر ووثائق سفره.

 

المصدر: SITA

follow us on