• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Queue times drop at DXB thanks to modern technologies

11 May 2017
Passenger wait times at Dubai International (DXB) have dropped by as much as 10% during the first quarter of 2017 due to the implementation of modern technologies. Recent results show that in the first three months of 2017, 84% of transfer passengers were processed within 5 minutes, 68% of arrival passengers were processed within 15 minutes, and 87% of departing passengers were processed within ten minutes.  
The first technology driving down transaction times and queues at immigration check points is Smart Gates. Smart Gates, and specifically a new service that enables the use of Emirates ID cards to pass through automated immigration gates at DXB, has pushed down transaction times to an average of 10 to 15 seconds per passenger. Since its introduction last year over 1.3 million UAE users have taken advantage of the service over 120 smart gates at Dubai Airports.
The second technology behind shorter wait times is a sophisticated motion sensor system that allows the airport to track queues in real time. The system consists of a series of 530 sensors that have been installed at crucial passenger processing areas in Terminal 1 and Terminal 3 at DXB. The sensors track the movement of people, collecting and computing valuable data like passenger wait times and queue lengths, and based on those factors, calculating the prevailing level of service. The data is conveyed via a simple mobile application in use by more than 5,000 operational staff across Dubai Airports, airlines, and control authorities working at the airport. The mobile application alerts all teams in real time and allows Dubai Airports operational staff to quickly identify bottlenecks and facilitate the deployment of resources to address them. Terminal 2 implementation is slated to take place during 2017.
Source: Dubai Airports

التقنيات الحديثة تقلص أوقات انتظار المسافرين في مطار دبي

11 مايو 2017
انخفضت أوقات انتظار الركاب في مطارات دبي بنسبة تصل إلى 10 في المائة خلال الربع الأول من عام 2017 بعد استخدام التقنيات الحديثة. وتظهر النتائج الأخيرة أنه في الأشهر الثلاثة الأولى من عام 2017، إنجاز إجراءات السفر لنسبة 87 بالمئة من مسافري الترانزيت في غضون 5 دقائق، و68 بالمئة من المسافرين القادمين في غضون 15 دقيقة، في حين تم إنجاز إجراءات السفر لنسبة 87 بالمئة من المسافرين المغادرين في غضون 10 دقائق فقط.
وتتمثل التكنولوجيا الأولى التي خفضت زمن الانتظار في الطوابير وزمن إنجاز معاملات المسافرين في نقاط الجوازات في البوابات الذكية، حيث سمحت هذه البوابات، للمسافرين استخدام بطاقة هوية الإمارات للمرور عبر بوابات الجوازات المؤتمتة في مطار دبي الدولي، وبالتالي تخفيض زمن إنجاز المعاملات إلى معدل يتراوح بين 10 و15 ثانية لكل مسافر. وقد استفاد 1.3 مليون من المسافرين من دولة الإمارات العربية المتحدة من هذه الخدمة المتاحة عبر 120 بوابة ذكية في مطار دبي منذ إدخالها أول مرة في عام 2016.
وتنطوي التكنولوجيا الثانية التي تقلل فترة الانتظار، على نظام معقد لاستشعار الحركة، حيث يسمح هذا النظام للمطار بتتبع الطوابير في الزمن الحقيقي، وهو يتألف من سلسلة من 530 جهاز استشعار تم تثبيتها في مناطق هامة من مناطق إنجاز معاملات المسافرين ضمن المبنيين 1 و3 في مطار دبي الدولي. وتقوم أجهزة الاستشعار بتتبع حركة الأشخاص وجمع وحساب البيانات القيمة، بما في ذلك أزمنة الانتظار وطول الطوابير، حيث يمكن بالاعتماد على هذه العوامل احتساب المستوى السائد للخدمة. ويتم نقل البيانات من خلال تطبيق بسيط من تطبيقات الهواتف الخلوية يستعمله ما يزيد عن 5,000 موظف في مؤسسة مطارات دبي، وفي شركات الطيران، وهيئات المراقبة العاملة في المطار. ويقوم التطبيق بإرسال تحذير آني لكافة الفرق، ما يسمح للكادر التشغيلي لمؤسسة مطارات دبي بأن تحدد مناطق الاختناق بسرعة وأن تسهل نشر الموارد اللازمة لمعالجتها. ومن المخطط أن يجري تطبيق هذا النظام في مبنى المسافرين رقم 2 في وقت لاحق من عام 2017.
المصدر: مطارات دبي
follow us on