• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

ICAO completes regional consultation round supporting Global Market-Based Measure (GMBM) scheme for aviation

16 April 2016
ICAO successfully concluded its second round of Global Aviation Dialogues (GLADs) on Market-based Measures (MBMs) to address climate change from international flight emissions, a key priority under the UN agenc‎y’s strategic objective of environmental protection. 
The current round of ICAO GLADs took place from 20 March to 8 April 2016, covering all ICAO regions. The conclusion of this latest round of ICAO outreach paves the way towards its 39th Assembly this September, where ICAO’s 191 Member States will decide on whether to adopt the global MBM scheme for implementation by 2020. The final GLADs session featured an interactive panel discussion with representatives from States, industry, environmental non-governmental organizations and carbon market experts.  
The five, two-day GLADs events were conducted in Cairo, Egypt; Dakar, Senegal; Legian, Indonesia; Utrecht, Netherlands; and Mexico City, Mexico. They covered a wide range of topics including the proposed global MBM’s  simplicity, environmental integrity, cost-effectiveness, possible means for differentiation without discrimination amongst States, and the assistance and capacity-building which may be needed to support its effective implementation. 
Source: ICAO

الإيكاو تستكمل جولة مشاوراتها الإقليمية لدعم خطة التدابير العالمية القائمة على آليات السوق (GMBM) فيما يتعلق بالطيران

16 أبريل 2016
اختتمت الإيكاو بنجاح جولتها الثانية من الحوارات العالمية في مجال الطيران (GLADs) فيما يتعلق بالتدابير القائمة على آليات السوق (MBMs) بغية التصدي لتغيّر المناخ الناجم عن الانبعاثات الصادرة عن الطيران الدولي، ويمثّل ذلك أولوية رئيسية في إطار هدف وكالة الأمم المتحدة الاستراتيجي المتمثّل في حماية البيئة.
وعُقدت الجولة الحالية للحوارات العالمية للإيكاو في مجال الطيران في الفترة الممتدة من 20/3 إلى 8/4/2016، وهي تشمل جميع الأقاليم التي تدخل في مجال عمل الإيكاو. ويُمهّد ختام جولة التوعية الأخيرة هذه التي تضطلع بها الإيكاو الطريق أمام انعقاد الجمعية العمومية في دورتها التاسعة والثلاثين في سبتمبر المقبل، حيث ستقوم الدول الأعضاء في الإيكاو البالغ عددها 191 دولة بتقرير ما إذا كانت ستُعتمد خطة التدابير العالمية القائمة على آليات السوق لتُنفَّذ بحلول عام 2020. واشتملت آخر دورة من الحوارات العالمية في مجال الطيران على مناقشة تفاعلية بين فريق الخبراء وممثلين للدول، وقطاع الطيران، والمنظمات غير الحكومية المعنية بشؤون البيئة وخبراء سوق الكربون.
وأقيمت الفعاليات الخمس التي اشتمل كل منها على يومين من الحوارات العالمية في مجال الطيران في القاهرة بمصر؛ وداكار في السنغال؛ وليجيان في إندونيسيا؛ وأوتريخت في هولندا؛ ومكسيكو في المكسيك. وضمت هذه الفعالكيات مجموعة واسعة من الموضوعات، بما في ذلك بساطة التدابير العالمية المقترحة القائمة على آليات السوق، والسلامة البيئية، وفعالية التكاليف، والسبل الممكنة لتحقيق التمايز دون التمييز بين الدول، والمساعدة وبناء القدرات اللذان قد يلزمان لدعم تنفيذ تلك التدابير على نحو فعّال.
المصدر: الإيكاو
follow us on