• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Environmental consultations continue at ICAO

23 April 2016
The International Civil Aviation Organization (ICAO) wound up latest discussions among its Council’s High-level Group (HLG) on an Aviation Global MBM (GMBM), as the UN agency for civil aviation continued its work to foster worldwide agreement on a GMBM for international flight emissions at its upcoming Assembly in September.
The HLG was established to support the ICAO Council in its development of the draft Assembly Resolution text on the GMBM. That text was reviewed this week and it will next be publicly assessed at a High-level Meeting (HLM) of all 191 ICAO Member States, scheduled for 11 to 13 May.
In addition to these latest developments on an aviation GMBM, which has attracted considerable attention post COP/21, ICAO and its States have been pursuing aspirational targets through a range of measures including operational and technological innovations and sustainable alternative fuels.
Source: ICAO

استمرار المشاورات البيئية في الإيكاو

23 أبريل 2016
أنهت منظمة الطيران المدني الدولي (الإيكاو) الجولة الأخيرة من المناقشات في إطار مجموعة العمل الرفيعة المستوى التابعة للمجلس بشأن "التدابير العالمية القائمة على آليات السوق في مجال الطيران" (GMBM)، في إطار الجهود التي تبذلها وكالة الأمم المتحدة المكلفة بشؤون الطيران المدني وهي تواصل أعمالها للتوصل إلى اتفاق عالمي بشأن هذه التدابير لمعالجة الانبعاثات الناجمة عن الرحلات الدولية في جمعيتها العمومية القادمة التي ستنعقد في شهر سبتمبر.
وكانت هذه المجموعة الرفيعة المستوى قد تشكلت لمساعدة مجلس الإيكاو في إعداد مشروع نص قرار الجمعية العمومية بشأن هذا الموضوع. وخضع هذا النص للمراجعة وسيجري تقييمه بصفة عامة خلالاجتماع رفيع المستوى لجميع الدول الأعضاء في الإيكاو البالغ عددها 191 دولة من المقرر عقده من 11 إلى 13 مايو 2016. وباإلضافة إلى هذه التطورات الأخيرة بشأن التدابير العالمية القائمة على آليات السوق في مجال الطيران، والتي حظيت باهتمام كبير بعد الدورة الحادية والعشرين لمؤتمر الأطراف في سياق اتفاقية الأمم المتحدة الإطارية بشأن تغير المناخ، واصلت الإيكاو ودولها الأعضاء العمل على تحقيق الأهداف الطموحة من خلال مجموعة من التدابير التي تشمل الابتكارات التشغيلية والتكنولوجية وأنواع الوقود البديل المستدام. 
المصدر: الإيكاو
follow us on