• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

UAE Government signed a strategic partnership with ICAO

04 April 2022

The UAE government has signed a strategic partnership aiming to exchange best practices, knowledge and expertise in aviation and cyber security with the International Civil Aviation Organization (ICAO).

 

Mohammed Al Gergawi, Minister of Cabinet Affairs and Chairman of the World Government Summit Organization signed the agreement along with Salvatore Sciacchitano, President of the ICAO Council, in the presence of several UAE government and ICAO officials.

 

The agreement focuses on accelerators and innovation in civil aviation, online security and development modules, while supporting the exchange of expertise which supports the global aviation sector.

 

Source: TradeArabia News Service

دولة الإمارات توقّع على شراكة استراتيجية مع منظمة الطيران المدني الدولي

04 أبريل 2022

وقعت حكومة الإمارات العربية المتحدة على شراكة استراتيجية مع منظمة الطيران المدني الدولي (الإيكاو) تهدف إلى تبادل أفضل الممارسات بالإضافة إلى المعرفة والخبرة في مجال الطيران والأمن الإلكتروني.

 

وقع الاتفاقية معالي الوزير محمد عبد الله القرقاوي، وزير شؤون مجلس الوزراء في دولة الإمارات ورئيس القمة العالمية للحكومات، إلى جانب الأستاذ سالفاتور سكياتشيتانو، رئيس مجلس منظمة الطيران المدني الدولي، بحضور عدد من المسؤولين في كلٍّ من دولة الإمارات ومنظمة الطيران المدني الدولي.

 

وتركز الاتفاقية على دعم الابتكار والبرامج الهادفة إلى تسريع نمو الشركات الناشئة في مجالات الطيران المدني، والأمن الإلكتروني، ونماذج التطوير، مع التحفيز على تبادل الخبرات مما يدعم قطاع الطيران العالمي.

 

المصدر: TradeArabia News Service


follow us on