• What’s New

SAUDIA offsets 100% of unavoidable scope 1 carbon emissions relating to flights to London Heathrow (LHR) from Saudi Arabia

05 August 2022

SAUDIA operated a full weekend schedule of flights which had 100% of unavoidable scope 1 carbon emissions offset on July 30-31 from Riyadh and Jeddah to London Heathrow.

 

With a flight time of 6 hours 55 minutes between Riyadh and LHR and 6 hours 15 minutes between Jeddah and LHR, the routes are among the longest carbon-neutral flights worldwide.  

 

The flights were offset via a Gold Standard approved and CORSIA certified wind power carbon offsetting scheme in India. The project will replace carbon intensive coal powered electricity with clean, renewable wind power.

 

The contribution by SAUDIA to this project will contribute to supplying clean energy to the grid and providing sustainable electricity to regional communities. The wind power project also delivers economic and social benefits to these communities through job creation and improving public health.

 

The airline flies daily non-stop between both Riyadh and Jeddah to London Heathrow, operated with Boeing 777-300.

 

Source: CAPA

الخطوط السعودية تعوّض عن جميع انبعاثاتها المصنفة تحت فئة "scope 1 carbon emissions" لرحلاتها من السعودية إلى مطار لندن هيثرو

05 أغسطس 2022

قامت الخطوط السعودية بالتعويض عن جميع الإنبعاثات المصنفة تحت فئة "scope 1 carbon emissions" أي الإنبعاثات الناجمة عن تشغيل الموارد التابعة للشركة والخاضعة لرقابتها، وذلك لسائر رحلاتها من الرياض وجدّه إلى مطار لندن هيثرو في 30-31 تموز – يوليو 2022.

 

وتعد هذه الوجهات من بين أطول الرحلات الجوية المحايدة الكربون عالميّاً، إذ تبلغ مدة الرحلة 6 ساعات و 55 دقيقة بين الرياض و مطار لندن هيثرو، و6 ساعات و 15 دقيقة بين جدة و مطار لندن هيثرو.

 

تمت عملية التعويض عن الكربون عبر برنامج لتحفيذ الطاقة الهوائية في دولة الهند، وهو برنامج حاصل على تصنيف "Gold Standard" ومصدّق ضمن النظام العالمي للحد من الإنبعاثات "كورسيا". ويهدف المشروع إلى استبدال مراكز توليد طاقة ملوّثة تعمل على الفحم بأخرى تعتمد على الطاقة الهوائية النظيفة.

 

ستساعد مساهمة الخطوط السعودية في هذا المشروع في توفير الطاقة النظيفة وتوفير الكهرباء المستدامة للمنطقة. كما أنّه للمشروع أيضًا فوائد اقتصادية واجتماعية من خلال خلق فرص العمل وتحسين الصحة العامة.

 

تسيّر الخطوط السعودية رحلات يومية بين كل من الرياض وجدة إلى لندن هيثرو على متن طائرة من طراز بوينغ 777-300.

 

المصدر: CAPA

follow us on