• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Saudia: Lifting of ban on PEDs to the US expected by 19 July

08 July 2017
Saudia is working in conjunction with the General Authority of Civil Aviation (GACA) of the Kingdom of Saudi Arabia to implement the new directives from the United States Department of Homeland Security (DHS) concerning alternative security measures, permitting large portable electronic devices (PEDs) in the cabin on flights to the United States.
Saudia is currently working to meet all requirements outlined by the DHS with this regard.
On or before July 19, all guests traveling on SAUDIA flights to the United States will be permitted to take laptops and PEDs into the aircraft cabin.
A further update from the airline will be issued once the matter is finalized.
Source: Saudia
 

الخطوط السعودية: رفع حظر اصطحاب الحواسيب المحمولة للمسافرين إلى أميركا متوقع في 19 تموز/يوليو 2017

08 يوليو 2017
أعلنت الخطوط السعودية، أنها تعمل بالتعاون مع الهيئة العامة للطيران المدني في المملكة على تطبيق التوجيهات الجديدة التي أصدرتها وزارة الأمن الداخلي الأميركية فيما يخص الإجراءات الأمنية البديلة التي ستسمح للضيوف بحمل الأجهزة الإلكترونية المحمولة الكبيرة داخل مقصورات الركاب على متن الرحلات المتجهة إلى الولايات المتحدة الأميركية.
وتعمل الخطوط السعودية حالياً، على استيفاء المتطلبات المحددة من قبل وزارة الأمن الداخلي الأميركية في هذا الشأن، بحيث يتم السماح لجميع الضيوف المسافرين إلى أميركا في موعدٍ أقصاه 19 تموز/يوليو 2017، باصطحاب الحواسيب المحمولة والأجهزة اللوحية داخل مقصورة الركاب.
كما أعلنت الخطوط "السعودية" أنها ستصدر بياناً بهذا الخصوص فور إنهاء الإجراءات.
المصدر: الخطوط السعودية
 
follow us on