• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

SAUDIA launches services to Athens and Marrakesh this June

05 March 2019

SAUDIA announced the launch of two new direct routes Athens and Marrakesh starting this June.
The Jeddah-Marrakesh route will be operated with a widebody Boeing 787 Dreamliner, with 24 seats in Business Class and 274 in Economy Class, operated three-times-weekly (Tuesdays, Thursdays, Saturdays.
SAUDIA currently flies regular scheduled services to Casablanca, and Marrakesh becomes the carrier’s second destination in the country*.

The airline is pleased to be returning to Greece’s capital after services discontinued in 2008. The destination will provide an additional link for holiday makers and business traffic, starting first with a Riyadh to Athens nonstop service, which later in the year will become a Jeddah-Athens service.

The Riyadh-Athens route will be operated with an Airbus A320 in a two-class configuration, four-times weekly (Mondays, Wednesdays, Fridays and Sundays).

Last year the airline flew more than 34 million passengers, and introduced five new routes to its network: Vienna (Austria), Trivandrum (India), Surabaya (Indonesia), Medan (Indonesia) and re-introduced flights to Cochin, India, in addition to three seasonal routes to: Izmir, Malaga and Moscow.

SAUDIA flies to 95 destinations worldwide, with a modern fleet of more than 160 narrow and widebody Airbus and Boeing aircraft. The average age of the SAUDIA fleet is less than five years.


 Source: Saudia Airlines


الخطوط السعودية تدشن رحلاتها المباشرة إلى أثينا ومراكش في يونيو

05 مارس 2019

تبدأ الخطوط السعودية اعتبارا من شهر يونيو - حزيران المقبل تسيير رحلات مباشرة ومنتظمة إلى "مراكش" ثاني وجهاتها الدولية الجديدة خلال عام 2019 بعد العاصمة اليونانية (أثينا) وهي الوجهة الثانية في المملكة المغربية بعد الدار البيضاء، وذلك بواقع ثلاث رحلات أسبوعيا في الاتجاه الواحد أيام الثلاثاء والخميس والسبت  من كل أسبوع على متن طائراتها الحديثة من طراز بوينغ (B787-9) دريملاينر.

تشغيل الرحلات المباشرة إلى مراكش يخدم شرائح متعددة من ضيوف "السعودية" سواء رجال الأعمال أو السياح والمعتمرين، مع توفير الخيارات المناسبة للضيوف العابرين سواء إلى الوجهات الداخلية أو الوجهات الدولية الأخرى التي تصل إليها رحلات "السعودية" وأعضاء تحالف "سكاي تيم" الدولي.

ويأتي تدشين وجهة "السعودية" الجديدة "مراكش" في سياق الاستثمار الأمثل للأسطول الذي يشهد أكبر برنامج لتحديثه وتنميته في تاريخ المؤسسة، وفي إطار التوسع في التشغيل الدولي الذي يمثل هدفا استراتيجيا من أهداف الخطوط السعودية في هذا المرحلة وفق الخطة الاستراتيجية (SV2020) ومبادرات برنامج التحول الذي يجري تنفيذه في المؤسسة ومجموعة شركاتها تحت مظلة برنامج التحول الوطني.

وكانت الخطوط السعودية قد حققت خلال عام 2018م أرقاما قياسية وأداءً مميزا على شبكة الرحلات الدولية حيث تم تحقيق قفزة كبيرة وبنسبة تزيد عن (11%) في أعداد الضيوف المنقولين دوليا مقارنة بالعام السابق، ولأول مرة في تاريخ "السعودية" منذ تأسيسها تجاوز عدد الضيوف على الرحلات الدولية عدد ضيوف القطاع الداخلي وهو ما يعكس توجه الناقل الوطني للتوسع في التشغيل الدولي وتعزيز مكانته بين شركات الطيران العالمية وزيادة حصته في سوق النقل الدولي.

تم خلال السنوات الثلاث الماضي تدشين رحلات مباشرة ومنتظمة إلى 16 وجهة دولية منها بغداد وأربيل والمالديف وميونخ وموريشيوس وفيينا وأنقرة والجزائر، والعديد من الوجهات الموسمية).

وكانت "السعودية" قد كشفت مؤخرا عن تدشين أولى وجهاتها الجديدة خلال العام الجاري 2019م حيث سيتم تشغيل رحلات مباشرة ومنتظمة إلى العاصمة اليونانية "أثينا" انطلاقا من مطار الملك خالد الدولي بالرياض وبعدد أربع رحلات أسبوعيا في الاتجاه الواحد.


 المصدر: الخطوط السعودية


follow us on