• What’s New

Saudia launches SAUDIA Connect and provides free internet for First and Business Class travelers to 14 worldwide destinations

18 April 2015
Saudia Airlines recently launched its service to provide free internet connectivity to its travelers to 14 worldwide destinations instead of 6. This strategic moves comes within the framework of improving the customer experience for its customers. Mr. Abdulmohsen Jonaid, CEO of Saudia Airlines, noted that First and Business Class passengers will enable them to stay connected on board flights heading to Los Angeles, New York, Washington, London, Paris, Casablanca, Tunis, Cairo, Istanbul, Beirut, Kuwait, Dubai, Singapore, and Kuala Lumpur. These passengers will receive a Saudia SMS of the internet code as soon as they receive the boarding pass.

Mr. Jonaid added that the airline launched SAUDIA Connect app for IOS operating systems. The app has a barcode reader for scanning boarding passes before 45 minutes from departure time, which will provide the passengers with internet code.

الخطوط السعودية تدشن تطبي "SAUDIA Connect" وتتيح تصفح الإنترنت مجاناً لمسافري درجتي الأولى والأعمال لـ14 وجهة عالمية

18 أبريل 2015
أطلقت الخطوط السعودية مؤخراً خدمة تصفح الإنترنت مجاناً لعملائها في (14) محطة دولية عوضاً عن (6) محطات سابقاً، وذلك في إطار خطتها الاستراتيجية لتحسين الخدمات المقدمة لعملائها على متن الطائرات. أوضح ذلك رئيس شركة الخطوط السعودية للنقل الجوي السيد عبدالمحسن جُنيد مشيراً إلى أن إطلاق الخدمة ستمكّن جميع المسافرين على درجتي الأولى والأعمال بين المملكة العربية السعودية وكل من لوس أنجلوس ، نيويورك ، واشنطن ، لندن ، باريس ، الدار البيضاء ، تونس ، القاهرة ، اسطنبول ، بيروت ، الكويت ، دبي ، سنغافورة ، وكوالالمبور من تصفح الإنترنت مجاناً بمجرد الحصول على بطاقة الصعود إلى  الطائرة حيث سيتم إرسال رسالة نصية من "السعودية" تحتوي على رمز استخدام شبكة الإنترنت على الطائرة.
وأضاف جنيد أن التوسع في خدمة تصفح الإنترنت مجاناً يتزامن مع إطلاق "السعودية" تطبيق (SAUDIA Connect)  للأجهزة العاملة بنظام (IOS) حيث يتيح التطبيق من قراءة الباركود الموجود على بطاقة الصعود على الطائرة بـ (45) دقيقة قبل موعد الإقلاع ومن ثم الحصول على رمز تصفح الإنترنت على الطائرة المتوفرة عليها الخدمة.
المصدر: الخطوط السعودية
follow us on