• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Saudia introduces Braille flight guide

06 May 2015
Saudia has become the world’s first airline to introduce a comprehensive flight guide in Braille for visually-impaired and blind passengers. The guide will be available on both domestic and international flights, said Mr. Abdulrahman Al-Fahad, VP Public Relations. He said the integrated services now offered by the airline aim to enable passengers with disabilities to travel comfortably, starting from booking and ground services to inflight services, including special meals and services that meet their special needs.

The airline offers all of its services to the disabled and disadvantaged through trained and well-qualified staff. “We also provide elevators for them to board our flights in addition to special meals,” Mr. Al-Fahad said.

Saudia has printed menus, safety procedures and magazines in Braille and made them available on our flights. Saudia has imported a Braille printer to transform all of its lists and applications into Braille as part of this new and impressive service.

Source: Saudia

الخطوط السعودية تعتمد لغة "برايل" على رحلاتها الداخلية والدولية

06 مايو 2015
وفرت الخطوط السعودية خدمة جديدة لمسافريها من المكفوفين يتمثل في طباعة دليل خاص بلغة "برايل" لإرشادهم إلى كافة المواقع داخل مقصورة الطائرة، وتم توفير الدليل على كافة رحلات الخطوط السعودية الداخلية والدولية لتكون بذلك من أوائل شركات الطيران في العالم التي توفر هذه الخدمة، وذلك بحب السيد عبد الرحمن الفهد، نائب رئيس العلاقات العامة. وتم توفير نموذج دليل المكفوفين على جميع طائرات أسطول الخطوط السعودية بهدف إيجاد حلول لجميع العقبات التي قد تواجه المسافرين من ذوي الاحتياجات الخاصة من خلال باقة من الخدمات المتكاملة التي تعينهم على إتمام رحلة سفرهم بأكبر قدر من الراحة بدءاً من الحجز والخدمات الأرضية، ثم على متن طائراتها من خلال الوجبات الخاصة، والخدمات، وانتهاءً بسلامة الوصول ومغادرتهم الطائرة.
وتُعد الخطوط السعودية من شركات الطيران في العالم التي تُعنى برعاية ذوي الاحتياجات الخاصة، كما تحرص دائماً على مواكبة ومتابعة كل ما هو جديد من خدمات لتقدمه وتوفره لهم، بما في ذلك توفير منصات خاصة لخدمتهم بواسطة فرق عمل مؤهلة وعلى دراية كاملة بمتطلباتهم، بالإضافة إلى توفير المصاعد المتحركة إلى جانب الخدمات على الطائرة التي تشمل تقديم وجبات خاصة.
الجدير بالذكر أن مطبعة الخطوط السعودية قامت مؤخراً باستيراد طابعة حديثة متخصصة في الطباعة بلغة "برايل" تتيح تحويل وطباعة كافة النماذج والقوائم التي توزع على متن الطائرة للمسافرين إلى لغة "برايل".
المصدر: الخطوط السعودية
follow us on