• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Saudia achieves IATA level 4 NDC certification

05 July 2019

Saudia is the first airline in the Middle East and Africa Region to receive the International Air Transport Association (IATA) Level 4 New Distribution Capability (NDC) certification.

 

The ‘New Distribution Capability’ is a functionality used for booking air travel for individual and group bookings. It enables travel professionals to access content such images of the inflight cabin; add ancillary products, such as WiFi packages, excess baggage, and more.

 

Embracing Saudia NDC certified solution by Travel Agents provides access to broader airline inventory, including seats, air and non-air ancillaries, bundles and à la carte, with varied rate tiers and packages along with Rich Media.  
IATA Accredited Travel Agents and Non-IATA Travel Agents are offered access through either an Airline Agent Platform or through an API, if the agents have their own booking engine.

 

IATA accredited Travel Agents will be able to perform transactions the same way using ARC or IATA BSP, and NDC transactions will be issued on Saudia documents. Non-IATA travel agents have to contact the respective Saudia sales offices to obtain access to the NDC direct connect solution.

 

Online Travel Agents and Meta search engines will be provided with NDC Application Programming Interface (APIs) to access Saudia complete Offers and Order management including after sales service.  
Travel Agents are encouraged to register through https://ndc.saudia.com/login to gain access to NDC content from Saudia.

 

Source: Saudia

السعودية تنال شهادة تحديث أنظمة التوزيع الحديثة من "أياتا"

05 يوليه 2019

نالت الخطوط السعودية تقديراً دولياً جديداً بحصولها على شهادة تحديث أنظمة التوزيع الحديثة (NDC) بالمستوى الرابع والأحدث من الإتحاد الدولي للنقل الجوي (IATA).

 

يهدف النظام لتوفير بيئة تقنية مثالية لإنجاز إجراءات السفر لوكلاء السفر والسياحة وتوفير خدمات ما بعد البيع ، وتعتبر الخطوط السعودية أول شركة طيران على مستوى منطقتي الشرق الأوسط وإفريقيا تنال هذا الإستحقاق الدولي .
وتعزّز أنظمة التوزيع الحديثة الربط بين الخطوط السعودية ووكالات السفر في جميع أنحاء العالم وتوفّر كافة خيارات استعراض الرحلات والحجز للأشخاص والمجموعات، كما توفّر الخدمات الإضافية للضيوف كشراء الأمتعة الإضافية والمقاعد وقسائم الإنترنت وغيرها، بالإضافة إلى رفع كفاءة تجربة التسوّق وتوفير عروض مميّزة للضيوف، فضلاً عن خلق الفرص البيعيّة والوصول إلى أسواقٍ جديدة.

 

وكانت الخطوط السعودية قد بدأت في تطبيق أنظمة التوزيع الحديثة منذ شهر يونيو - حزيران 2017 بالمستوى الثالث في ذلك الوقت، قبل أن يتم استيفاء كافة شروط ومتطلبات "أياتا" للوصول للمستوى الرابع ونيل الشهادة الجديدة وهي أحدث ما أقرّته المنظمة الدولية في هذا الشأن.
ويأتي حصول الخطوط السعودية على هذه الشهادة نتيجةً لاستثماراتها الضخمة في الموارد البشرية وفي تطوير البنية التقنية والأنظمة الآلية من خلال الإستحواذ على أحدث الأجهزة والنُظم والبرمجيات التي تساعد على رفع مستوى خدماتها، كما يأتي ذلك تماشياً مع ما تقرّه المنظمة العالمية "أياتا" من برامج ومشاريع تهدف إلى توفير تجارب ناجحة في مستوى الخدمات.

 

والجدير بالذكر أنّ الخطوط السعودية تحرص على التطوير المستمر لأنظمة التوزيع الحديثة لوكلاء السفر والسياحة في المملكة والأسواق العالمية من أجل تقديم خدمات ومنتجات راقية للضيوف بما يواكب أفضل الممارسات في صناعة الطيران إلى جانب تطوير برنامج حوافز جديد لاستقطاب أكبر شريحة ممكنة من الوكلاء لاستخدام المنصّة التي يميّزها ارتباطها بشكلٍ مباشر مع أنظمة الخطوط السعودية للحجز.

 

المصدر: السعودية

follow us on