• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Royal Jordanian launches direct scheduled Amman-Copenhagen flights

04 June 2018

Royal Jordanian started flying directly to Denmark's capital, Copenhagen; the three weekly flights will give RJ a strong presence in the Scandinavian market and enhance tourism from the Nordic countries to Jordan.

 

The new destination is part of RJ’s turnaround plan that includes, among others, continuous assessment of the route network in order to enhance traffic to Jordan and improve connectivity via the base, Amman.

 

Royal Jordanian will operate the three weekly flights with Airbus 320 family planes on Tuesdays, Thursdays and Sundays. The plane departs from Queen Alia International Airport, Amman, at 10:45, and arrives at Copenhagen International Airport at 14:30. Return flights depart from Copenhagen Airport at 15:25 and arrive at QAIA at 21:00.

 

Source: Royal Jordanian

 

الملكية الأردنية تدشن خطـاً جويـاً منتظماً بين عمان وكوبنهاجن

04 يونيو 2018

تدشن شركة الخطوط الجوية الملكية الأردنية خطاً جوياً منتظماً ومباشراً بين عمان والعاصمة الدنماركية كوبنهاجن بواقع ثلاث رحلات اسبوعياً بهدف تعزيز حضور الشركة في الدول الإسكندنافية وشمال أوروبا وتنشيط حركة السياحة إلى الأردن.

 

ويأتي قرار تسيير رحلات منتظمة إلى كوبنهاجن في إطار خطة التحول التي تنفذها الملكية الأردنية حالياً والتي يتضمن أحد محاورها مراجعة شبكة خطوطها الجوية وإضافة وجهات جديدة وزيادة ترابطية الشبكة إنطلاقاً من مركز عملياتها التشغيلية في عمان، بغية تعزيز حركة النقل الجوي من العالم إلى الأردن أو مروراً بعمان من خلال جذب المزيد من ركاب الترانزيت.

 

وستُشغل الملكية الأردنية رحلاتها من عمان إلى كوبنهاجن بواسطة طائرات متوسطة الحجم من عائلة ايرباص 320 أيام الثلاثاء والخميس والأحد من كل أسبوع، حيثُ ستنطلق الرحلات من مطار الملكة علياء الدولي بحسب التوقيت المحلي للأردن الساعة العاشرة وخمس وأربعين دقيقة صباحاً لتصل إلى مطار كوبنهاجن الساعة الثانية والنصف بعد الظهر، وتعاود الإقلاع من كوبنهاجن الساعة الثالثة وخمس وعشرين دقيقة مساءً لتصل إلى عمان الساعة التاسعة مساءً. 

 

المصدر: الملكية الأردنية

 
follow us on