• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Royal Air Maroc and British Airways sign codeshare agreement

17 February 2020

Royal Air Maroc and British Airways signed a codeshare agreement connecting the cities of Casablanca and Agadir to London. It also offers more flexibility on flights between London Heathrow and Marrakech. This agreement will come into effect at 20 February 20, a few weeks before the company's membership in the oneworld Alliance.

 

This first codeshare agreement for British Airways in Africa will provide BA passengers with more travel options on services between London Heathrow Airport and Marrakesh. This agreement will also provide daily access to Casablanca which is

 

Royal Air Morocco’s hub, currently not directly served by British Airways.
Casablanca will also serve as an ideal hub for connections to Royal Air Maroc's African destinations, in particular to Abidjan in Ivory Coast, Freetown in Sierra Leone, and Agadir in Morocco. Royal Air Maroc passengers will also have access to British Airways’ network in the UK.

 

Source: Royal Air Maroc

الخطوط الملكية المغربية والخطوط الجوية البريطانية توقعان اتفاقية مشاركة بالرمز

17 فبراير 2020

وقّعت الخطوط الجوية الملكية المغربية والخطوط الجوية البريطانية اتفاقية المشاركة بالرمز على الرحلات التي تربط بين مدينتي الدار البيضاء وأغادير من جهة ولندن من جهة أخرى. كما توفّر الاتفاقية مزيدًا من المرونة على الرحلات الجوية بين لندن هيثرو ومراكش. وستدخل هذه الاتفاقية حيّز التنفيذ اعتباراً من 20 فبراير - شباط الجاري، أي قبل أسابيع قليلة من انضمام الشركة لتحالف وان وورلد.

 

ستوفّر اتفاقية المشاركة بالرمز، وهي الأولى للخطوط الجوية البريطانية في أفريقيا، مجموعة من الخدمات والامتيازات لمسافري الخطوط الجوية البريطانية على الرحلات بين مطار لندن هيثرو ومراكش. كما ستتيح لهم الإتفاقية الوصول يومياً إلى الدار البيضاء التي تعد مركز الخطوط الجوية الملكية المغربية، والتي لا تخدمها الخطوط الجوية البريطانية حالياً بشكلٍ مباشر.

 

وستشكّل الدار البيضاء مركزاً مثالياً لربط مسافري الخطوط الجوية البريطانية بالوجهات الأفريقية التي تخدمها الخطوط الملكية المغربية، لا سيّما أبيدجان في ساحل العاج وفريتاون في سيراليون وأغادير في المغرب. كذلك، سيكون بإمكان مسافري الخطوط الجوية الملكية المغربية السفر على شبكة الخطوط الجوية البريطانية في المملكة المتحدة.

 

المصدر: الخطوط الجوية الملكية المغربية

follow us on