• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Riyadh Air, Microsoft join forces to drive innovation and sustainability in the aviation sector

10 November 2023

On 09 November, Riyadh Air and Microsoft signed a Memorandum of Understanding to drive innovation and sustainability across Saudi Arabia’s aviation sector.

 

As part of the agreement, Riyadh Air has selected Microsoft’s Azure cloud platform as its preferred platform for accelerating digital transformation and will leverage the highly secure, scalable, and reliable platform to improve operational efficiency and customer service.

 

The announcement will see both organizations collaborating to leverage the potential of cutting-edge technologies such as Big Data, Artificial Intelligence, co-pilot experiences, the Metaverse, and Virtual Reality to enhance Riyadh Air’s offerings, services, and operational models.

 

Riyadh Air and Microsoft will also jointly establish a Centre of Excellence that will provide a structured framework for driving innovation and delivering substantial business benefits for both organizations. The partnership also sees both parties forming a dedicated board that will actively drive efforts in line with the Kingdom’s national sustainability agenda.

 

Source: Riyadh Air

طيران الرياض و"مايكروسوفت" توقعان مذكرة تفاهم لدفع عجلة الابتكار والاستدامة بقطاع الطيران

10 نوفمبر 2023

في 09 أكتوبر، أعلن "طيران الرياض" وشركة مايكروسوفت عن توقيع مذكرة تفاهم ليتعاون من خلالها الطرفان في دفع عجلة الابتكار والاستدامة بقطاع الطيران في المملكة العربية السعودية.

 

حيث وقع اختيار الناقل الوطني الجديد على منصة "أزور Azure" التابعة لمايكروسوفت، لتكون المزود المعتمد للخدمات السحابية، بما يسرّع من وتيرة التحول الرقمي في القطاع استناداً إلى اعتماديتها ومعاييرها الأمنية المتطورة وقابليتها للتطوير، بهدف تعزيز الكفاءة التشغيلية لطيران الرياض والارتقاء بخدماتها المقدمة للضيوف المسافرين.  

 

وسيتعاون الطرفان بموجب مذكرة التفاهم، في الاستفادة من الإمكانات الكبيرة لعددٍ من التقنيات المتطورة والواعدة، والتي تتضمن "البيانات الضخمة" والذكاء الاصطناعي وبرامج تطوير وتدريب مساعد الطيار، فضلاً عن تكنولوجيا الميتاڤيرس والواقع المعزز، وذلك بهدف الارتقاء بما تقدمه "طيران الرياض" من منتجات وخدمات، وضمان تبنّيها أحدث النماذج التشغيلية وأكثرهاً تطوراً.

 

وستعمل كل من طيران الرياض ومايكروسوفت بموجب هذا التعاون، على تأسيس "مركز التميز" الذي سيوفر إطاراً منظماً للابتكار، تحقيقاً لأقصى الفوائد التجارية للطرفين. كما سيتعاون الطرفان في تعزيز جهود الاستدامة وسبل تبنيها من خلال إنشاء لجنة متخصصة لدعم أجندة الاستدامة الوطنية في المملكة العربية السعودية.

 

المصدر: طيران الرياض

follow us on