• What’s New

Riyadh Air and China Eastern Airlines sign MoU fostering mutually beneficial connectivity and digital innovation

06 June 2024

Riyadh Air took a significant step forward in its future entry into the key Chinese market by signing a Memorandum of Understanding (MoU) with China Eastern Airlines on June 3, 2024.

 

This strategic partnership strengthens the growing economic and cultural ties between China and Saudi Arabia while unlocking new travel options for underserved markets. China Eastern Airlines recently launched direct flights from Shanghai to Riyadh, demonstrating a shared commitment to enhancing connectivity and fostering collaboration in areas like trade, tourism, and culture.

 

Source: Riyadh Air

طيران الرياض وخطوط شرق الصين الجوية يوقعان مذكرة تفاهم لدعم الابتكار الرقمي ومدّ جسور التواصل

06 يونيو 2024

في خطوة مهمة تدعم جهودها المستقبلية الرامية لدخول السوق الصينية الرئيسية والتوسع فيها، أعلن طيران الرياض عن توقيع مذكرة تفاهم مع شركة خطوط شرق الصين الجوية في 3 يونيو 2024.

 

ومن المتوقع أن تسهم هذه الشراكة الاستراتيجية في تعزيز العلاقات الاقتصادية والثقافية الوثيقة والمتنامية بين الصين والمملكة العربية السعودية، من خلال إتاحة خيارات جديدة للسفر إلى الأسواق التي لا تتوفر فيها هذه الخدمات بالشكل الكافي. وكانت خطوط شرق الصين الجوية قد أعلنت مؤخرًا عن تسيير رحلات مباشرة بين شنغهاي والرياض، في خطوة تؤكد على الالتزام المشترك بتعزيز أواصر التعاون ومدّ الجسور الجوية في مجال التجارة والسياحة، فضلًا عن إثراء التعاون الثقافي.

 

المصدر: طيران الرياض

follow us on