• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Executive boosts charter fleet with second all-premium A319 aircraft

21 April 2016
Qatar Executive, the private jet division of Qatar Airways, is preparing for the holy month of Ramadan and the busy summer season by adding a second all-Premium Class Airbus A319 aircraft to its charter fleet.
As Ramadan is a very popular time to perform Umrah in Saudi Arabia, the two 40-seat all-Premium Class Airbus A319 aircraft are expected to be well-received by large families, as well as travel agents looking to charter aircraft for group bookings. Umrah travel by charter aircraft is made more comfortable and convenient with direct-aircraft access via the Executive terminal and customised immigration and customs processing. The Airbus A319 aircraft is perfectly suited for travel to Ta’if, Jeddah or Madinah from where passengers can continue the holy pilgrimage to Mecca.
In addition, the Airbus A319 aircraft can serve destinations around the globe with completely customised schedules, allowing for more flexibility and the option to reach remote or multiple locations in the shortest amount of time in ultimate comfort. 
The 40-seat aircraft with a single aisle, 2-2 seating configuration, and range of up to 3,700 nm/6,850 km, can easily connect destinations throughout the Middle East with major cities in Europe, Africa and South Asia.
Source: Qatar Airways

القطرية لرجال الأعمال تعزز أسطولها بطائرة ايرباص من طراز 319 المخصصة لدرجة رجال الأعمال

21 أبريل 2016
تستعد القطرية لرجال الأعمال، قسم الطائرات الخاصة التابع للخطوط الجوية القطرية، لشهر رمضان المبارك وموسم الصيف الحافل من خلال إضافة طائرة ثانية من طراز ايرباص 319 إلى أسطولها المميز.
وباعتبار شهر رمضان موسماً لأداء مناسك العمرة، يتوقع أن تحظى طائرات الايرباص من طراز 319 المجهزة بمقاعد رجال الأعمال بالكامل بإقبال كبير من العائلات الكبيرة وكذلك عملاء السفر الراغبين بتأجير طائرات لحجوزات المجموعات إلى المملكة العربية السعودية.
وتوفر هذه الطائرات للمتوجهين لتأدية العمرة المزيد من الراحة واليسر خصوصاً مع تمتع الطائرات بدخول مباشر وخاص إلى صالات رجال الأعمال ودائرة الجوازات وعمليات الجمرك. وتتميز طائرات الايرباص من طراز 319 بملاءمتها للسفر إلى الطائف وجدة أو المدينة حيث يمكن للمسافرين مواصلة رحلة الحج إلى مكّة المكرمة.
بالإضافة إلى ذلك، يمكن لطائرة الايرباص من طراز 319 السفر لوجهات في مختلف أرجاء العالم مع جدول رحلات وفق الطلب ما يتيح المزيد من المرونة والخيارات للوصول إلى أكثر من وجهة أو وجهات بعيدة بوقت قصير وبراحة مطلقة. ويتمتع الركاب على متن طائرات القطرية لرجال الأعمال بتجربة سفر خاصة وحصرية وبخدمات فائزة بجوائز ومقصورة رحبة و ضيافة عالمية.
وتضم طائرة ايرباص من طراز 319 40 مقعداً تتوزع على شكل 2 – 2 يفصل بينها ممر واحد، ويمكن أن تطير لمسافة 6,850 كلم لتربط بسهولة وجهات عديدة في الشرق الأوسط مع مدن رئيسية في أوروبا وإفريقيا وجنوب آسيا.
المصدر: عيون الخليج
follow us on