• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways touches down in Lisbon for the first time

25 June 2019

Qatar Airways’ first ever passenger flight to Portugal landed at Lisbon Airport on Monday 24 June 2019 and was greeted with a water cannon salute on arrival.
The new daily direct services to Lisbon will be operated by a Boeing 787 Dreamliner, with 22 seats in Business Class and 232 seats in Economy Class.
The service opens up a world of connectivity for Qatar Airways customers travelling from Lisbon to destinations across Africa, Asia and Australia, such as Maputo, Hong Kong, Bali, Maldives, Bangkok, Sydney and many more.

 

Lisbon is the fourth new destination to be introduced by the airline this summer following the launch of flights to Izmir, Turkey, and Rabat, Morocco, in May; with Malta at the beginning of June and Davao, Philippines on 18 June; followed by Mogadishu, Somalia, on 1 July; and Langkawi, Malaysia, on 15 October.

 

Source: Qatar Airways


الخطوط الجوية القطرية تدشن رحلاتها المباشرة إلى مدينة لشبونة في البرتغال

25 يونيو 2019

وصلت أولى رحلات الركاب للخطوط الجوية القطرية  إلى البرتغال في مطار لشبونة الدولي اليوم الاثنين الموافق 24 يونيو –  حزيران 2019، وتم استقبال الرحلة الافتتاحية بأقواس المياه الاحتفالية.
وسوف تسيّر الناقلة الوطنية لدولة قطر رحلة يومياً إلى لشبونة على متن طائرة من طراز بوينغ 787 دريملاينر التي تضم 22 مقعداً على درجة رجال الأعمال و232 مقعداً على الدرجة السياحية.
وسوف تساهم الرحلات الجديدة بإتاحة العديد من خيارات السفر للمسافرين من لشبونة إلى وجهات في أفريقيا وآسيا وأستراليا، بما في ذلك مابوتو وهونج كونج وبالي وجزر المالديف وبانكوك وسيدني وغيرها الكثير.

 

وبالإضافة إلى لشبونة التي أصبحت رابع الوجهات الجديدة للناقلة هذا الصيف، أطلقت الخطوط الجوية القطرية مؤخراً رحلاتها إلى كل من إزمير في تركيا، والرباط في المغرب، ومالطا، ودافاو في الفلبين. وستضيف الناقلة الوطنية لدولة قطر عدداً من الوجهات الجديدة إلى شبكتها المتنامية في عام 2019، بما في ذلك مقديشو في الصومال اعتباراً من 1 يوليو- تموز ، ولنكاوي في ماليزيا اعتباراً من 15 أكتوبر - تشرين الأول.

 

المصدر: الخطوط الجوية القطرية 

follow us on