• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways touches down for the first time in Cardiff, the Capital of Wales

04 May 2018

The first Qatar Airways flight from Doha to Cardiff, the capital city of Wales, touched down at Cardiff Airport, where it was welcomed with a celebratory water cannon salute and greeted by the Mayor of the Vale of Glamorgan, Ms. Janice Charles. The new service will connect Cardiff to more than 150 business and leisure destinations worldwide.
On board the inaugural flight to Cardiff, Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, was joined by Secretary of State for Wales, Mr. Alun Cairns, The First Minister of Wales, Mr. Carwyn Jones, the United Kingdom Ambassador to the State of Qatar, Mr. Ajay Sharma and Chairman of Cardiff Airport, Mr. Roger Lewis.

To celebrate this special occasion, the award-winning airline flew its ultra-modern Airbus A350-900 to Cardiff, providing VIP guests the opportunity to experience the state-of-the-art aircraft. This was the first time a commercial passenger Airbus A350-900 aircraft, whose wings are built by Airbus in Wales, has landed on Welsh soil. Going forward, Qatar Airways will operate its daily Cardiff service with a Boeing 787 Dreamliner, which has a two-class configuration including 22 seats in Business Class offering passengers direct aisle access with its 1-2-1 configuration, as well as 232 seats in Economy Class.

The launch of the new route to Cardiff is Qatar Airways’ first-ever service to Wales, providing passengers enhanced connectivity to the Middle East, Asia and Australia, with seamless connections to Sydney, Hong Kong, China, Melbourne and many more attractive business and leisure destinations.

Qatar Airways currently serves London Heathrow, Manchester, Birmingham, and Edinburgh, with service to London Gatwick to commence on 22 May 2018.

The airline last month revealed a raft of forthcoming global destinations in line with its expedited expansion plans, including the announcement that Qatar Airways will be the first Gulf carrier to begin direct service to Luxembourg. Other exciting new destinations to be launched by the airline include Tallinn, Estonia; Valletta, Malta;Langkawi, Malaysia; Da Nang, Vietnam; Bodrum and Antalya, Turkey; Mykonos, Greece and Málaga, Spain.

Source: Qatar Airways

 

الخطوط الجوية القطرية تدشّن رحلاتها إلى العاصمة الويلزية كارديف

04 مايو 2018

حطت أولى رحلات الخطوط الجوية القطرية من الدوحة إلى العاصمة الويلزية كارديف في مطار كارديف الدولي، وتم استقبال الرحلة بأقواس المياه الاحتفالية. وكان في استقبال الرحلة لدى وصولها لكارديف عمدة مقاطعة فيل أوف غلامورغان السيدة جانيس تشارلز. وسوف تتيح الرحلات اليومية الجديدة الفرصة أمام المسافرين من كارديف للسفر إلى أكثر من 150 وجهة عمل وسياحة في مختلف أنحاء العالم.

وكان على متن الرحلة الافتتاحية إلى كارديف سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية؛ والسيد ألون كيرنز، وزير الدولة الويلزي؛ والسيد كاروين جونز، الوزير الأول لويلز؛ والسيد أجاي شارما، سفير المملكة المتحدة لدى دولة قطر؛ والسيد روجر لويس، رئيس مجلس إدارة مطار كارديف.

وسيّرت الخطوط الجوية القطرية طائرتها المتقدمة تكنولوجياً من طراز إيرباص A350-900 للاحتفال بالرحلة الافتتاحية إلى كارديف، لتمنح الضيوف على متن الرحلة الفرصة لاستكشاف هذه الطائرة المميزة. وكانت هذه المرة الأولى التي تحط بها طائرة إيرباص A350-900، على الأراضي الويلزية، والتي تم صناعة أجنحتها في ويلز. وبعد الرحلة الافتتاحية، ستسيّر القطرية طائرة من طراز بوينغ 787 دريملاينر على الرحلات اليومية إلى كارديف، حيث تضم هذه الطائرة 22 مقعداً على درجة رجال الأعمال مقسّمة حسب ترتيب 1-2-1، و232 مقعداً على الدرجة السياحية. 

وبوصول الرحلة الافتتاحية إلى كارديف، تدشّن الناقلة الوطنية لدولة قطر خدماتها للمرة الأولى إلى دولة ويلز، متيحةً بذلك  الكثير من خيارات السفر للركاب من كارديف إلى الشرق الأوسط وآسيا وأستراليا، مع إمكانية متابعة الرحلات إلى سيدني وهونغ كونغ والصين وملبورن والعديد من وجهات السياحة والأعمال حول العالم.
وتضم شبكة وجهات الخطوط الجوية القطرية في المملكة المتحدة كل من لندن هيثرو و مانشستر وبيرمنغهام وادنبره، بالإضافة إلى مطار لندن غاتويك اعتباراً من 22 مايو 2018.

وأعلنت الخطوط الجوية القطرية في وقت سابق من العام الجاري إضافة العديد من الوجهات الجديدة إلى شبكة وجهاتها العالمية، بما في ذلك الإعلان عن أن القطرية ستصبح أول شركة طيران خليجية تسيّر رحلات مباشرة إلى لوكسمبورغ. كما أعلنت القطرية تدشين رحلاتها إلى كل من: تالين في أستونيا، وفاليتا في مالطا، و سيبو ودافاو في الفلبين، ولنكاوي في ماليزيا، و دا نانغ في فيتنام، وبودروم وأنطاليا في تركيا، وميكونوس في اليونان، وملقة في أسبانيا.

المصدر: الخطوط الجوية القطرية

 
follow us on