• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways to launch services to Rabat, Morocco and expand joint business agreement with Royal Air Maroc

02 May 2019

•    ‎ Three weekly flights to Rabat via Marrakech to begin 29 May 2019
•    Award-winning airline offers passengers a daily connection to Casablanca
•    Royal Air Maroc to operate daily flights to Casablanca from Doha commencing in June

 

Qatar Airways is pleased to announce that it will launch flights to Rabat, Morocco on 29 May 2019. Services to the Moroccan capital will be served by a Boeing 787 three times a week. In addition, Qatar Airways is delighted to announce its joint business agreement with Royal Air Maroc to expand the number of services available to meet increased consumer demand for flights to Morocco.

 

In addition to launching Rabat via Marrakech, Qatar Airways will also now offer daily flights to Casablanca, providing seamless connectivity for passengers who wish to explore the country’s many vibrant cities.

 

Qatar Airways currently operates five weekly flights from Doha to Marrakech via Casablanca on a Boeing 777, in addition to two direct weekly flights from Doha to Casablanca. The carrier’s joint business agreement partner, Royal Air Maroc, provides five weekly flights from Casablanca to Doha.

 

Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية تعلن عن موعد تدشين رحلاتها إلى الرباط في المغرب، وتعزز من الاتفاقية المشتركة في مجال الأعمال مع الخطوط الملكية المغربية

02 مايو 2019
•   الناقلة الوطنية لدولة قطر تسيّر ثلاث رحلات أسبوعياً إلى الرباط عبر مراكش اعتباراً من 29 مايو – أيار  2019
•    الناقلة القطرية تتيح رحلات يومية للمسافرين إلى الدار البيضاء
•    الخطوط الملكية المغربية سوف تسيّر رحلات يومية بين الدوحة والدار البيضاء اعتباراً من شهر يونيو - حزيران


يسرّ الخطوط الجوية القطرية الإعلان عن موعد إطلاق رحلاتها إلى مدينة الرباط، وذلك بواقع ثلاث رحلات أسبوعياً على طائرة من طراز بوينغ 787 دريملاينر اعتباراً من 29 مايو – أيار  لعام 2019. كما يسرّ الخطوط الجوية القطرية الإعلان عن تعزيز اتفاقية مشتركة في مجال الأعمال مع الخطوط الملكية المغربية بهدف زيادة عدد الرحلات بين الدوحة وعدد من المدن المغربية وتلبية الإقبال المتزايد على السفر إلى المغرب.  

 

وبالإضافة إلى تدشين الرحلات إلى الرباط عبر مراكش، سوف تشغل الخطوط الجوية القطرية رحلات إضافية إلى الدار البيضاء، متيحةً بذلك المزيد من خيارات السفر أمام المسافرين الذين يودون اكتشاف المدن المغربية.

 

وتسيّر الخطوط الجوية القطرية حالياً خمس رحلات أسبوعياً من الدوحة إلى مراكش عبر الدار البيضاء على طائرة من طراز بوينغ 777، بالإضافة إلى رحلتين مباشرتين أسبوعياً إلى الدار البيضاء، فيما تسيّر الخطوط الملكية المغربية خمس رحلات أسبوعياً من الدار البيضاء إلى الدوحة.

 

  المصدر: الخطوط الجوية القطرية


follow us on