• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways signs deal with Shell for sustainable aviation fuel supply

02 June 2023

Qatar Airways has signed a deal with Shell to source 3,000 metric tons of neat Sustainable Aviation Fuel (SAF) at Amsterdam Schiphol airport. It encompasses the existing jet fuel contract with Shell at Amsterdam which will now see Qatar Airways using at least a 5% SAF blend over the contract period for the fiscal year 2023-2024. The Qatar Airways bilateral agreement with Shell is part of a wider effort initiated by the oneworld alliance, which has a set target of using sustainable aviation fuel (SAF) for 10% of combined fuel volumes by 2030.


Qatar Airways will be reducing its emissions on flights from Amsterdam by approximately 7,500 tons of CO2 for the fiscal year.


Passengers and customers of Qatar Airways are able now to compensate for their flight emissions through the purchase of high-quality carbon credits, credited under International Civil Aviation Organization criteria. Qatar Airways currently invests in carbon credit projects that generate renewable energy, which help in reducing carbon emissions.


Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية توقع عقداً مع شركة شل لشراء وقود الطيران المستدام

02 يونيو 2023

وقعت الخطوط الجوية القطرية على عقد مع شركة شل لشراء 3,000 طن متري من وقود الطيران المستدام (SAF) الصافي في مطار شيفول بأمستردام، حيث ستقوم الخطوط الجوية القطرية بموجب هذا العقد باستخدام وقود الطيران المستدام بنسبة ما لا تقل عن 5% من متطلبات وقود الطيران في أمستردام للسنة المالية 2023 - 2024. الجدير بالذكر، أنّ ابرام عقد شراء وقود الطيران المستدام مع شركة شل في أمستردام جاءَ ضمن جهودٍ أوسع أطلقها تحالف "ون وورلد"، والذي كان قد وضع هدفاً لاستبدال 10 % من وقود الطائرات الأحفوري بوقود الطيران المستدام وذلك بحلول العام 2030.


وستخفض الخطوط الجوية القطرية نسبة انبعاثاتها الكربونية الناتجة من رحلاتها الجوية من أمستردام بحوالي الـ 7,500 طن من ثاني أكسيد الكربون على مدار السنة المالية.


وأصبح بإمكان ركاب وعملاء الخطوط الجوية القطرية الآن التعويض عن انبعاثات رحلاتهم من خلال شراء شهادات كربونية عالية الجودة، معتمدة وفقا لمعايير منظمة الطيران المدني الدولي. تستثمر الخطوط الجوية القطرية حاليا في مشاريع ائتمان الكربون التي تولد الطاقة المتجددة، والتي تساعد في تقليل انبعاثات الكربون.


المصدر: الخطوط الجوية القطرية

follow us on