• What’s New

Qatar Airways expands its operations in Iran in 2019 with the launch of direct flights to Isfahan and increased flights to Shiraz and Tehran

29 November 2018

Qatar Airways announced that it will expand its operations in Iran with the launch of a new twice-weekly direct service to Isfahan International Airport, starting from 4 February 2019, as well as introducing increased services to Shiraz and Tehran, from early January 2019.

 

Isfahan will become the airline’s fourth non-stop gateway to Iran, joining Tehran, Shiraz and Mashad, with the service operating from Doha by an Airbus A320 aircraft, featuring 12 seats in Business Class and 132 seats in Economy Class.

Three extra weekly flights will be introduced to the Shiraz service on taking the route to daily operation from 2 January 2019.

 

The airline will also introduce two extra flights on the Tehran route, with the addition of an extra flight on Wednesdays from 2 January 2019 and Fridays from 4 January 2019, taking the route to a triple-daily operation every day except on Tuesdays, when the service runs twice-daily.

 

Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية تعزز شبكة وجهاتها في إيران لعام 2019 وتطلق رحلاتها إلى أصفهان وتسير رحلات إضافية إلى شيراز وطهران

29 نوفمبر 2018

 أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن تعزيز شبكة وجهاتها في إيران مع تدشين رحلاتها إلى مطار أصفهان الدولي، وذلك اعتباراً من الرابع من شهر فبراير- شباط لعام 2019، بالإضافة إلى زيادة عدد الرحلات إلى شيراز وطهران اعتباراً من شهر يناير- كانون الثاني لعام 2019.

 

وسوف تسيّر الناقلة الوطنية لدولة قطر رحلتين بدون توقف أسبوعياً إلى أصفهان التي ستصبح رابع وجهات الناقلة في إيران، حيث ستنضم إلى طهران وشيراز ومشهد. وستشغّل الخطوط الجوية القطرية طائرة من طراز إرباص A320 - تضم هذه الطائرة 12 مقعداً على درجة رجال الأعمال و132 مقعداً على الدرجة السياحية - على الرحلات إلى أصفهان.

 

كما ستسيّر الناقلة القطرية ثلاث رحلات إضافية أسبوعياً إلى مدينة شيراز ليزداد عدد الرحلات إلى هذه الوجهة إلى سبع رحلات أسبوعياً (يومياً) ابتداءً من الثاني من شهر يناير لعام 2019.

 

كما ستشغّل الخطوط الجوية القطرية رحلتين إضافيتين أسبوعياً إلى العاصمة الإيرانية طهران أيام الأربعاء والجمعة ابتداءً من الثاني من شهر يناير – كانون الثاني لعام 2019، ليزداد عدد الرحلات إلى طهران إلى ثلاث رحلات يومياً في جميع أيام الأسبوع، عدا يوم الثلاثاء الذي تسيّر الناقلة القطرية خلاله رحلتين يومياً.

 

المصدر: الخطوط الجوية القطرية



follow us on