• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways celebrates the arrival of its inaugural flight from Doha to Sydney

03 March 2016
Qatar Airways celebrated on 2 March the arrival of its first flight from Doha to Sydney, making this the airline’s third gateway into Australia. 
The airline now operates a Boeing 777-300 daily from Doha to Sydney connecting Australian passengers to its global network of more than 150 destinations. Qatar Airways has been serving Australia since 2009 when it commenced flights to Melbourne, later adding flights to Perth in 2012.
The new route to Sydney is expected to generate an estimated 3,000 jobs in New South Wales and contribute more than AUD 240 million to the local economy.
The new service will also provide 84 tons of cargo capacity per week in and out of the New South Wales (NSW) capital. Qatar Airways Cargo already carries 301 tons of freight in the belly hold of its Boeing 777 passenger aircraft into and out of Perth and Melbourne per week.
Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية تحتفل بوصول رحلتها الافتتاحية إلى سيدني

03 مارس 2016
احتفلت الخطوط الجوية القطرية في 2 مارس بتدشين أولى رحلاتها من الدوحة إلى سيدني، ثالث وجهات الناقلة في أستراليا. 
 وستسيّر الخطوط الجوية القطرية طائرة بوينغ من طراز 300-777 يومياً من الدوحة إلى سيدني لتربط بذلك المسافرين من أستراليا بشبكة وجهاتها العالمية التي تضم أكثر من 150 وجهة حول العالم. وبدأت القطرية بتوفير خدماتها في أستراليا منذ عام 2009 عندما قامت بتدشين رحلاتها إلى ملبورن، تلتها بيرث عام 2012.
ومن المتوقع أن تستحدث الخدمات الجديدة إلى سيدني نحو 3,000 وظيفة في نيو ساوث ويلز والمساهمة بأكثر من 240 مليون دولار أسترالي للاقتصاد المحلي.
وستوفر الخدمات الجديدة إلى سيدني سعة 84 طن من الشحن أسبوعياً من وإلى عاصمة نيو ساوث ويلز. وتنقل القطرية للشحن الجوي حالياً 301 طن من الشحن في المقصورات السفلية لطائرات الركاب من طراز بوينج 777 من وإلى بيرث وملبورن أسبوعياً.
المصدر: الخطوط الجوية القطرية
follow us on