• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways Cargo to launch two new freighter routes to Shanghai and Brussels

12 September 2014
Qatar Airways Cargo is set to continue its expansion with the launch of two new freighter destinations, Brussels in Belgium and Shanghai in China.

Brussels will be served four times weekly by the Airbus A330F freighter, effective 1 October. The freighter will fly via Entebbe to Brussels twice a week and via Nairobi to Brussels also twice a week.

A three-times weekly non-stop Boeing 777 freighter service will operate on the Doha-Shanghai-Doha route, effective 2 October.

In addition, with effect from 1 October, an additional Boeing 777 freighter frequency will be added on the Doha – Hong Kong route, bringing up the weekly frequencies to 14.

Qatar Airways Cargo completed the transition from a manually handled cargo environment to a fully automated cargo terminal at Hamad International Airport when it moved to the new facility. 

Source: Qatar Airways

القطرية للشحن تطلق خدماتها إلى شنغهاي وبروكسل

12 سبتمبر 2014
أعلنت شركة القطرية للشحن الجوي التابعة للخطوط الجوية القطرية عن عزمها على مواصلة تعزيز انتشارها حول العالم عبر تدشين وجهتين جديدتين لخدمات الشحن الجوي إلى كل من بروكسل في بلجيكا وشنغهاي في الصين.
واعتباراً من 1 أكتوبر المقبل، ستبدأ القطرية للشحن الجوي بتسيير أربع رحلات أسبوعياً إلى العاصمة البلجيكية بروكسل باستخدام طائرة من طراز ايرباص 330 المخصصة للشحن. ومن المقرر أن تطلق الناقلة خدمات الشحن الجوي إلى بروكسل عبر عنتيبي في أوغندا بمعدل رحلتين أسبوعياً، إضافةً إلى رحلتين أسبوعياً عبر نيبروبي.
وفي الثاني من أكتوبر، ستطلق القطرية للشحن الجوي ثلاث رحلات أسبوعية مباشرة من الدوحة إلى شنغهاي وبالعكس باستخدام طائرة الشحن من طراز بوينغ 777.
كما ستبدأ الشركة بتسيير رحلة شحن إضافية أسبوعياً باستخدام طائرة شحن من طراز بوينغ 777 وذلك اعتباراً من 1 أكتوبر المقبل، رافعة عدد رحلاتها على خط الدوحة-هونج كونج إلى 14 رحلة أسبوعية.
وقد تحولت القطرية للشحن الجوي من اعتماد الطرق اليدوية في مناولة البضائع إلى طرق آلية بالكامل بعد انتقالها إلى مبناها الجديد في مطار حمد الدولي الحديث الذي تم افتتاحه مؤخراً. 
المصدر: الخطوط الجوية القطرية
follow us on