• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways Cargo announces freighters to Osaka

14 January 2020

Qatar Airways Cargo announced the expansion of its cargo network in Asia Pacific with the launch of a twice weekly Boeing 777 freighter service to Osaka, Japan effective 14th January 2020.

 

The Boeing 777 freighter will depart Doha on Tuesdays and Fridays each week, arriving in Osaka on the following day, and returning via Hong Kong. Approximately 200 tons of cargo capacity will be offered each way per week, benefitting importers and exporters with increased capacity on the route.

 

The airline has a strong belly-hold presence in Asia Pacific with 35 destinations served by the Qatar Airways passenger network and a freighter network of 10 destinations. The new destination Osaka will increase the carrier’s freighter network in Asia Pacific to 11 destinations.

 

Focusing on customer centricity, the cargo carrier is expanding its network globally. It recently announced a major expansion in South America with four new freighter destinations Campinas (Brazil), Santiago (Chile), Bogotá (Colombia) launching on 16th January 2020 and Lima (Peru) launching soon.

 

Five more Boeing 777 freighters will join its fleet from April 2020 onwards making it one of the largest freighter operators globally.

 

Source: Qatar Airways

القطرية للشحن الجوي تدشّن خدماتها إلى أوساكا اعتباراً من 14 يناير 2020

14 يناير 2020

أعلنت الخطوط الجوية القطرية للشحن الجوي عن توسعة خدماتها في منطقة آسيا والمحيط الهادئ بإطلاق خدماتها إلى أوساكا في اليابان بواقع رحلتين أسبوعياً اعتباراً من 14 يناير - كانون الثاني 2020، وذلك على طائرة من طراز بوينغ 777.

 

وسوف تغادر الرحلة من الدوحة في أيام الثلاثاء والجمعة من كل أسبوع، وستصل إلى أوساكا في اليوم التالي. وسوف تمر الرحلة بهونج كونج في رحلة العودة. وسوف يتم نقل ما مجموعه 400 طن من البضائع تقريباً كل أسبوع، لتعود هذه الرحلات بالنفع على المصدرين والموردين من وإلى أوساكا.

 

ولدى القطرية للشحن الجوي حضوراً قوياً في منطقة آسيا والمحيط الهادئ، حيث تقدم خدماتها إلى 35 وجهة في هذه المنطقة من خلال المساحة المخصصة للشحن في طائرات الركاب، وإلى 10 وجهات على طائرات الشحن. ومع الرحلات الجديدة إلى أوساكا، سوف يصبح عدد الوجهات على شبكة وجهات القطرية للشحن الجوي في منطقة آسيا والمحيط الهادئ 11 وجهة.

 

وتعمل الناقلة بشكل دائم على توسعة شبكة وجهاتها العالمية، واضعةً العملاء في طليعة اهتماماتها. وأعلنت الناقلة مؤخراً تعزيز حضورها في أمريكا الجنوبية بإطلاق رحلاتها إلى أربع وجهات جديدة: كامبيناس في البرازيل، وسانتياغو في تشيلي، وبوغوتا في كولومبيا، اعتباراً من 16 يناير – كانون الثاني 2020، وإلى ليما في البيرو في وقت لاحق.

 

وسوف تنضم خمس طائرات شحن جوي جديدة من طراز بوينغ 777 إلى أسطول طائرات الناقلة اعتباراً من شهر أبريل - نيسان لعام 2020.

 

المصدر: الخطوط الجوية القطرية


follow us on