• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways brings A350 to Philadelphia

05 January 2016
Qatar Airways achieved another milestone by being the first airline to offer a regularly-scheduled A350 service to the United States with its 1 January 2016 service from Doha’s Hamad International Airport to Philadelphia. Qatar Airways was the official launch customer for the A350.
The A350 arrival in Philadelphia comes on the same day Qatar Airways commenced daily, non-stop service to Los Angeles LAX. The airline plans to continue its US expansion throughout the year, doubling flights to New York JFK on 1 April, launching daily, non-stop service to Boston (BOS) on March 16th and Atlanta (ATL) on 1 June.
Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية تسيّر طائرة الايرباص من طراز 350 إلى فيلادلفيا

05 يناير 2016
حققت الخطوط الجوية القطرية إنجازاً تاريخياً جديداً بكونها أول شركة طيران في العالم تسيّر طائرة الايرباص من طراز 350 في رحلات منتظمة إلى الولايات المتحدة، حيث باشرت بتسيير رحلات باستخدام هذه الطائرة بين مطار حمد الدولي في الدوحة ومدينة فيلادلفيا من 1 يناير 2016. وكانت الخطوط الجوية القطرية أول عميل لطائرة الايرباص من طراز 350.
ويتزامن وصول طائرة الايرباص من طراز 350 إلى فيلادلفيا مع اليوم الذي بدأت فيه الخطوط الجوية القطرية بتسيير رحلات يومية مباشرة وبدون توقف إلى لوس أنجلوس. وتعتزم القطرية مواصلة توسعاتها عبر الولايات المتحدة خلال عام 2016، حيث ستقوم بمضاعفة عدد رحلاتها إلى نيويورك في  أبريل وتدشين رحلات يومية وبدون توقف إلى كل من بوسطن في 16 مارس وأتلانتا في 1 يونيو.
المصدر: الخطوط الجوية القطرية
follow us on