• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways announces non-stop services to Dallas/Fort Worth

05 December 2013
Qatar Airways announced it will be extending its footprint in the USA by announcing its seventh gateway to Dallas/Fort Worth (DFW). Service will commence on July 1, 2014.

The destination will become Qatar Airways’ second route in Texas; the airline currently operates to Houston non-stop daily from Doha.

The Dallas/Fort Worth route will be operated with the airline’s Boeing 777-200LR aircraft, which features a two-class design with 42 Business Class lie-flat seats in a 2-2-2 configuration. Economy Class features 217 seats in a 3-3-3 across configuration.

Currently flying to four destinations in the United States – New York, Washington DC, Chicago, and Houston – the airline will nearly double its footprint in the country with the addition of three new routes in 2014: Philadelphia (2 April), Miami (10 June) and Dallas/Fort Worth (1 July).

Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية تعلن عن تسيير رحلات بدون توقف إلى مطار دالاس/فورت وورث

05 ديسمبر 2013
أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن توسعات جديدة في شبكة خطوطها في الولايات المتحدة الأمريكية حيث ستقوم اعتباراً من الأول من يوليو 2014 بتسيير رحلات إلى مطار دالاس فورث وورث – سابع وجهات الناقلة في البلاد.
وستصبح دالاس فورث وورث ثاني وجهة للناقلة في ولاية تكساس بعد مدينة هيوستن التي تسيّر إليها القطرية حالياً رحلات يومية مباشرة وبدون توقف من الدوحة.
وأعربت الناقلة القطرية عن شكرها لمطار دالاس فورت وورث الدولي على الدعم الذي قدمه لتمكين الشركة من إطلاق رحلاتها الجديدة.
وستسيّر القطرية إلى دالاس/فورت وورث طائرتها الحديثة من طراز بوينغ 200-777 ذات المدى البعيد. وتضم هذه الطائرة درجة رجال أعمال بـ42 مقعد يمكن تحويلها إلى أسرّة مسطحة بالكاملة موزعة حسب ترتيب 2-2-2، ودرجة سياحية بـ217 مقعداً موزعة حسب ترتيب 3-3-3.
وتسيّر القطرية اليوم رحلاتها إلى أربع وجهات في الولايات المتحدة، هي – هيوستن ونيويورك وشيكاغو وواشنطن. وستقوم النقالة بمضاعفة عدد وجهاتها تقريباً في البلاد عندما تقوم العام المقبل بتدشين رحلاتها إلى كل من فيلادلفيا (2 أبريل) وميامي (10 يونيو) ودالاس/فورث وورث (1 يوليو).
المصدر: الخطوط الجوية القطرية
follow us on