• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways and IndiGo reactivate strategic cooperation

20 April 2022

Qatar Airways and IndiGo announced the reactivation of their strategic cooperation following the lifting of the suspension on international scheduled flights by the Indian government.

 

Qatar Airways is currently operating 190 flights per week to and from 12 destinations in India, namely Delhi, Mumbai, Hyderabad, Bengaluru, Chennai, Kochi, Kozhikode, Ahmedabad, Amritsar, Goa, Kolkata, and Thiruvananthapuram. IndiGo is currently operating 154 flights per week between Doha and eight cities in India and that includes Mumbai, Delhi, Hyderabad, Bengaluru, Chennai, Kochi, Kozhikode and Kannur. As part of this expanded code-share agreement, Qatar Airways will be placing its marketing code on IndiGo operated flights between Doha and Delhi, Mumbai, Hyderabad, starting from 25 April 2022, and Chennai, Bengaluru, Kochi, Kozhikode, starting from 09 May 2022.

 

Both Qatar Airways and IndiGo flights are optimally connected to Qatar Airways' Hamad International Airport in Doha. This allows passengers to benefit from seamless and convenient connections to the airline's entire route network, including North America, Europe, Africa, and Asia/Australia.

 

Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية وخطوط إنديغو الجوية تستأنفان العمل معاً في إطار التعاون الاستراتيجي بينهما

20 أبريل 2022

أعلنت الخطوط الجوية القطرية وخطوط إنديغو الجوية عن استئناف العمل في إطار التعاون الاستراتيجي بينهما، وذلك بعد رفع الحكومة الهندية للقيود المفروضة على الرحلات الدولية المُجدولة.

 

وتشغّل الخطوط الجوية القطرية حاليّاً 190رحلة أسبوعية من وإلى 12 وجهة في الهند، بما في ذلك مومباي ودلهي وحيدر أباد وبنغالور وتشيناي وكوتشي وكوزيكود وأحمد أباد وأمريتسار وغوا وكولكاتا وثيروفانانثابورام. في حين تشغّل خطوط إنديغو الجوية حاليّاً 154 رحلة أسبوعية بين الدوحة وثماني مدن في الهند، بما في ذلك مومباي ودلهي وحيدر أباد وبنغالور وتشيناي وكوتشي وكوزيكود وكانور. وفي إطار اتفاقية الرمز المشترك بين الناقلتين، ستضع الخطوط الجوية القطرية رمزها على الرحلات الجوية التي تشغلها خطوط إنديغو الجوية بين الدوحة وكلّ من دلهي ومومباي وحيدر أباد ابتداء من 25 أبريل 2022، وشيناي وبنغالور وكوشي وكوزيكود ابتداء من 9 مايو 2022.

 

 

وتشغّل كلّ من الناقلتين القطرية والهندية رحلاتهما عبر مقر عمليات الخطوط الجوية القطرية في الدوحة، مطار حمد الدولي ، مما يتيح للمسافرين إمكانية الاستفادة من أفضل خيارات السفر السلسة والمريحة إلى جميع الوجهات على شبكة وجهات الخطوط الجوية القطرية، بما في ذلك وجهاتها في أمريكا الشمالية وأوروبا وإفريقيا وآسيا وأستراليا.

 

المصدر: الخطوط الجوية القطرية


follow us on