• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways and Gulfstream sign agreement for new aircraft order

16 October 2014
Qatar Airways signed a Memorandum of Understanding with Gulfstream Aerospace Corp. for the purchase of up to 20 aircraft to join Qatar Executive. The agreement was announced in conjunction with Gulfstream’s introduction of a family of business jets, the Gulfstream G500 and G600.

The Memorandum of Understanding establishes the initial agreement for Qatar Airways to order up to 20 Gulfstream aircraft, including firm orders and options for the wide-cabin G500 and G650ER. The Memorandum of Understanding marks the beginning of a new relationship between Qatar Airways and Gulfstream.

The aircraft G500 will link Doha, Qatar, nonstop with London, Geneva and Paris  at Mach 0.9 and is expected to enter service in 2018. Gulfstream projects it will receive type certification from the U.S. Federal Aviation Administration (FAA) and European Aviation Safety Agency in 2017.

The G650ER can fly nonstop from Doha to New York at 0.9 Mach and nonstop from Doha to Los Angeles at Mach 0.85. Announced in May 2014, the G650ER recently received FAA certification.

Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية و"غلف ستريم" توقعان إتفاقية لطلب طائرات جديدة

16 أكتوبر 2014
وقعت كل من الخطوط الجوية القطرية وشركة "جلف ستريم آيروسبيس" مذكرة تفاهم بخصوص طلبية لشراء 20 طائرة جديدة للانضمام إلى أسطول القطرية لرجال الأعمال، حيث جاء هذا الإعلان بالتزامن مع كشف شركة "جلف ستريم" النقاب عن طائرات درجة رجال الأعمال من طرازي G500 وG600.
وتأتي هذه الاتفاقية كبداية لأول تعاون يجمع بين الخطوط الجوية القطرية وشركة "غلف ستريم"، حيث تتضمن طلبية الشراء 20 طائرة "غلف ستريم" بطلبات مؤكدة مع حق الاختيار لكل من طائرات درجة رجال الأعمال من طراز G500 ذات الجسم العريض وطائرة G650 ذات المدى البعيد.
ومن المتوقع أن تبدأ الخطوط الجوية القطرية بتسيير طائرات من طرازG500  في عام 2018 من خلال الرحلات المباشرة التي تربط بين الدوحة وكل من لندن، جنيف، وباريس بسرعة 0.9 ماخ. ومن جانبها، أعلنت شركة "غلف ستريم آيروسبيس" أنها على الحصول على شهادات الاعتماد من إدارة الطيران الفدرالي الأمريكية (FAA) ووكالة سلامة الطيران الأوروبية في عام 2017.
كما تمكنت شركة "غلف ستريم" من الحصول على شهادة الاعتماد الخاصة بطراز G650 ذات المدى الممتد من إدارة الطيران الفدرالي الأمريكية (FAA) في مايو 2014. وستقوم القطرية لرجال الأعمال بتسيير الطائرات من طراز G650 ذات المدى الممتد على الرحلات المتوجهة من الدوحة إلى نيويورك بسرعة 0.9 ماخ وإلى لوس أنجلوس بسرعة 0.85 ماخ.
المصدر: الخطوط الجوية القطرية
follow us on