• What’s New

Qatar Airways and American Airlines strategic partnership begins with domestic U.S. codeshare

20 May 2020

Qatar Airways announced that the first stage of the strategic partnership with American Airlines has begun with Qatar Airways placing its code on American Airlines’ domestic flights, strengthening connectivity and creating hundreds of new travel options for passengers.

 

The codeshare will be rolled out in phases over the next few weeks and once completed, will see Qatar Airways’ code placed on over 1000 of American Airlines’ domestic flights connecting with Qatar Airway’s 10 U.S. gateways. Flights are already available for sale, with the first codeshare flights having started recently on 17 May 2020.

 

The first phases of the codeshare will see Qatar Airways’ passengers able to book travel on American Airlines’ extensive domestic connections via Chicago (ORD) and Dallas (DFW) to 200 cities including Miami (MIA), Houston (IAH), Atlanta (ATL), Detroit (DTW), Minneapolis/St.Paul (MSP), Seattle (SEA), and San Francisco (SFO). Additional cities, including destinations in Central America, and the Caribbean will be added, subject to government approvals.

 

Further expansion of the strategic partnership* will include Qatar Airways placing its code on American’s international flights to North, Central and South America and Europe, and American Airlines placing its code on Qatar Airways flights between the U.S. and Qatar and beyond to a range of destinations in the Middle-East, Africa and Asia.

 

Both airlines will also continue exploring the opportunity for American Airlines to operate flights between the U.S. and Qatar, along with a number of joint commercial and operational initiatives to further strengthen this renewed partnership.

 

*Subject to regulatory approval.

 

Source: Qatar Airways

اتفاقية الشراكة الاستراتيجية بين الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية الأمريكية تستهل أعمالها باتفاقية الرمز المشترك على الرحلات الداخلية في أمريكا

20 مايو 2020

‎ أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن انطلاق المرحلة الأولى من شراكتها الاستراتيجية مع الخطوط الجوية الأمريكية، وذلك مع وضع رمز الناقلة القطرية على الرحلات الداخلية للناقلة الأمريكية، مما سينعكس إيجاباً بتعزيز شبكة وجهاتها وإتاحة المئات من خيارات السفر الجديدة أمام مسافريها.

 

وستدخل هذه الاتفاقية حيز التنفيذ على مراحل على مدار الأسابيع المقبلة؛ ولدى اكتمالها، سيظهر رمز الخطوط الجوية القطرية على أكثر من 1000 رحلة داخلية للخطوط الجوية الأمريكية. وقد تمّ طرح تذاكر السفر لهذه الرحلات للحجز، مع تشغيل أول رحلة رمز مشترك ضمن هذه الاتفاقية مؤخراً في 17أيار-  مايو 2020.

 

وستتيح المرحلة الأولى من اتفاقية الرمز المشترك لمسافري الخطوط الجوية القطرية إمكانية الحجز للسفر على متن رحلات الخطوط الجوية الأمريكية إلى شبكة وجهاتها المحليّة المتعددة عبر شيكاغو (ORD) ودالاس (DFW) إلى 200 وجهة. ومن هذه الوجهات: ميامي (MIA)، وهيوستن (IAH)، وأتلانتا (ATL)، وديترويت (DTW)، ومينيابوليس/سانت بول (MSP)، وسياتل (SEA)، وسان فرانسيسكو (SFO). وسيتم إضافة مدن جديدة، من ضمنها وجهات في أمريكا الوسطى والكاريبي، بناءً على الموافقات الحكومية.

 

وسيشمل التوسّع الإضافي لهذه الشراكة الاستراتيجية وضع رمز الخطوط الجوية القطرية على رحلات الخطوط الجوية الأمريكية المتجهة إلى أمريكا الشمالية والوسطى والجنوبية وأوروبا، ووضع رمز الخطوط الجوية الأمريكية على رحلات الخطوط الجوية القطرية من أمريكا إلى الدوحة ومنها إلى العديد من الوجهات في الشرق الأوسط وأفريقيا وآسيا.
وستواصل كلتا الناقلتين البحث عن الفرص التي تسمح للخطوط الجوية الأمريكية بتشغيل رحلاتها بين أمريكا وقطر، بالإضافة إلى عدد من المبادرات التجارية والتشغيلية المشتركة لتعزيز هذه الشراكة المتجددة.

 

 المصدر: الخطوط الجوية القطرية

follow us on