• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways acquires 9.99% stake in International Consolidated Airlines Group, SA (IAG)

30 January 2015
As part of efforts to enhance operations and strengthen existing commercial ties initiated through codeshare agreements with IAG as well as its membership of the oneworld alliance, Qatar Airways has acquired a 9.99% stake in IAG.

Non-EU shareholders of IAG including Qatar Airways are subject to an overall cap on non-EU ownership as a result of the requirement for EU airlines to be majority owned by EU shareholders. Qatar Airways may consider increasing its stake further over time although this is not currently intended to exceed 9.99%.

Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية تستحوذ على حصة قدرها 9.99 بالمئة في مجموعة الخطوط الجوية الدولية "إس إيه" ("آي إيه جي")

30 يناير 2015
استحوذت الخطوط الجوية القطرية على حصة قدرها 9.99 بالمئة في "آي إيه جي"، وذلك ضمن سعي الخطوط الجوية القطرية لتعزيز العلاقات التجارية مع آي إيه جي التي بدأت من خلال عقد اتفاقيات المشاركة بالرمز وعضويتها أيضاً في تحالف "وان ورلد".
يخضع المساهمين غير الأوروبيين، بما فيهم الخطوط الجوية القطرية، إلى قانون الإتحاد الأوروبي الذي يحدد سقفاً على حصة الملكية في شركات الطيران الأوروبية، حيث يتطلب هذا القانون أن تبقى أكثرية الملكية للمساهمين الأوربيين. ويمكن أن تقوم الخطوط الجوية القطرية برفع حصتها في شركة "آي إيه جي"، لكنها لا تنوي أن تقوم حالياً برفع حصتها عن الـ9.99 بالمئة.
follow us on