• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Oman Air rehearses Emergency Response Plan

07 October 2015
Oman Air held a major emergency response exercise at its headquarters in Muscat. The exercise brought together senior managers, operational team leaders and an eight member exercise control team to test the strength of the airline's emergency response plan.
Upon activation of the exercise, participating managers were instructed to attend Oman Air's Emergency Response Centre (ERC) and Local Incident Control Centre (LICC) at Zanzibar, where they received information about the simulated emergency. A real-time scenario was then developed, including the steady provision of new issues and additional information, as often happens during an actual emergency. Local Incident Control Centres in Muscat, and one of Oman Air's outstations were also involved. In addition, an Oman Air Go Team was activated in Muscat and provided with relevant logistic and financial resources.
A two member team from Kenyon International Emergency Services oversaw the event. The company coordinated its support functions from its Emergency Centre in Bracknell, UK.
Source: Oman Air

الطيران العُماني ينفذ تدريبا لمراجعة خطة الاستجابة للطوارئ

07 أكتوبر 2015
أجرى الطيران العُماني تدريباً على خطة الاستجابة على الحالات الطارئة بمقره الرئيسي فى مسقط، والذي يأتي لاختبار أداء الشركة في حالة طروء حادث واقعي وجاهزيتها لمواجهة أزمات حقيقية. شارك في التدريب مسؤولي الشركة ورؤساء فرق العمليات، إلى جانب ثمانية أعضاء لمراقبة مجريات سير التمرين بهدف التأكد من فعالية خطة الاستجابة للطوارئ الموضوعة. ويتيح هذا التمرين الفرصة لاختبار عمليات السلامة التي تتبعها الشركة وكيفية إدارة الأزمات ويشمل جميع مرافق وفرق الطوارئ بالشركة.
طلب من المسؤولين المشاركين بعد تفعيل التمرين التوجه إلى مركز الاستجابة للحالات الطارئة في مسقط وكذلك إلى مركز مراقبة الحوادث في زنجبار، وتلقوا معلومات بشأن حالة الطوارئ المحاكاة. تم تحديد كافة مجالات العمليات التي شملها التمرين، ولمحاكاة الواقع، انطوى التدريب على اختبار حالة طوارئ لتعرض إحدى طائرات الشركة لحادث، حيث تم وضع خطة بالتوقيتات تضمنت توفير كافة المعلومات التي تطرأ في حالات الطوارئ الحقيقية. إضافة إلى ذلك، تم تفعيل مهام فريق المغادرة للانتقال إلى موقع الحادث الافتراضي، كما تم توفير الموارد اللوجستية والمالية المطلوبة للفريق لمباشرة مهامه.
عضوين من كينيون الدولية لخدمات الطوارئ قاما بالإشراف على هذا التدريب بالتنسيق مع مركز الطوارئ التابع للشركة ومقره براكنيل بالمملكة المتحدة.
المصدر: الطيران العُماني
follow us on