• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Oman Air reaffirms support for Ministry of Social Development initiatives

13 August 2018

Oman Air has introduced a range of projects to ensure providing optimum support to families under social insurance families and those with special needs. 
 
Oman Air is offering a 50 percent discount for individuals travelling from families that fall under the social insurance programme and their accompanying person. This includes those who are travelling for medical treatment and study purposes. Also, new graduates from high schools in Oman are entitled to receive a 25 percent discount on return flights to enable them to continue their studies overseas, with baggage allowance of 10kg above the weight normally permitted. In addition, Oman Air recently introduced a new Senior Citizen Discount on flights, wherein Omani nationals can get up to 15 percent discount on domestic flight bookings.
 
Oman Air’s support for the work of the Ministry of Social Development stems from its endeavors to support the community to deliver a positive, long-term impact within the less advantaged communities, and create a cooperative, united society in which all citizens are enabled to achieve their full potential.
 
Source: Oman Air
 

الطيران العُماني يجدد دعمه لمبادرات وزارة التنمية الاجتماعية

13 أغسطس 2018

أعلن الطيران العُماني عن تقديمه جملة من المبادرات التي تهدف إلى النهوض ورعاية احتياجات ذوي الدخل المحدود والضمان الاجتماعي من أبناء الوطن، من خلال العمل جنبًا إلى جنب مع وزارة التنمية الاجتماعية.

يقدم الطيران العُماني الدعم لذوي الاحتياجات الخاصة في العديد من المناسبات مثل مبادرته في تحديد تخفيض خاص للأشخاص ذوي الإعاقة من قيمة تذاكر السفر بنسبة 50% بهدف تيسير إنهاء إجراءاتهم المتعلقة بالسفر من أجل العلاج أو التعليم، أو المشاركة في الأنشطة الأخرى ذات الصلة، كذلك المسافر المرافق لصاحب الحالة، وأيضا تقديم تخفيضات بواقع 25% على الرحلات المرجعة للخريجين الجدد من مخرجات الدبلوم العام بهدف تخفيف أعباء وتكاليف السفر، وتمكينهم بالتالي من مواصلة دراساتهم الجامعية في الخارج، بالإضافة إلى حصول الطلبة على وزن إضافي بواقع 10 كجم عن الوزن المقرر، إلى جانب مبادرة منح المواطنين كبار السن خصماً بواقع 15% من قيمة تذاكر السفر على متن الرحلات الداخلية.

 

إن مواصلة الطيران العُماني لدعم مبادرات وزارة التنمية الاجتماعية يأتي تأكيدًا على مساعي الناقل الوطني في دعم المجتمع من خلال وحدة المسؤولية الاجتماعية بالشركة، حيث يولي الناقل مثل هذه المبادرات أهمية قصوى لتحدث تأثيرا إيجابيا طويل الأجل في المجتمع بالإضافة إلى خلق روح التعاون فيه، وبما يمكن المواطنين من تحقيق كامل إمكاناتهم.

 

المصدر: الطيران العُماني

 
follow us on