• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Oman Air implements fuel efficiency software from OpenAirlines

14 July 2016
Oman Air has selected OpenAirlines- Skybreathe® to provide its cloud-based fuel efficiency software solution. The solution will provide both predictive and post-flight analysis by fusing a combination of multiple data sources to identify and realize opportunities for fuel savings and track implementation success. The software will also cover the airline’s requirements for compliance with the European Union Emissions Trading Scheme.
Deployment of the software has already commenced and is expected to be fully operational by end-September 2016. Besides over 100 Key Performance Indicators (KPI) that are currently configured in the software, Oman Air’s fuel management team has identified several of its own fuel efficiency measures, which will be included in the deployment of the software. The OpenAirlines software will support the airline in monitoring and reporting fuel efficiencies as well as significantly boost compliance to maximize the benefits to the airline.
Source: Oman Air

الطيران العُماني يطبق برمجيات لكفاءة إستهلاك الوقود من شركة "أوبن أيرلاينس"

14 يوليو 2016
إختار الطيران العُماني برنامج "سكاي بريث" من شركة "أوبن أيرلاينس" لتقديم برمجيات حلول التخزين السحابي لكفاءة الوقود. وتم البدء في عمليات تثبيت البرنامج، ومن المزمع أن تكون جاهزة للتشغيل بالكامل في شهر أغسطس من 2016.
ومن شأن هذه الحلول البرمجية أن تقدم تحليل تنبؤي وتحليل إستباقي للرحلة الجوية من خلال دمج مجموعة من مصادر البيانات المتعددة؛ إذ تقوم بتحديد فرص توفير إستهلاك الوقود، إلى جانب تعقب مسارات نجاح خطة توفير إستهلاك الوقود. كما سيقوم هذه البرنامج أيضاً بمساعدة الطيران العُماني على مطابقة مخطط الإتحاد الأوروبي لتداول مخطط تبادل حقوق إطلاق الانبعاثات.
وعلاوة عن أكثر من 100 مؤشر أداء رئيسي، والذي تم تنصيبها في برمجيات كفاءة الوقود الخاصة بشركة "أوبن أيرلاينس"، فإن فريق إدارة الوقود بالطيران العُماني قام بتحديد العديد من المقاييس الخاصة به لكفاءة الوقود، والتي سيتم دمجها مع البرنامج حال البدء في التشغيل. ومن شأن هذا البرنامج أن يدعم الناقل الوطني أيضاً فيما يتصل بمراقبة كفاءة الوقود والإبلاغ عنها، الأمر الذي من شأنه أن يعزز بشكل كبير الإلتزام برفع الفوائد والمصالح العائدة للطيران العُماني إلى أقصى مستوياتها.
المصدر: الطيران العُماني
follow us on