• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Oman Air and Saudia sign codeshare agreement

02 August 2016
Oman Air and Saudi Arabian Airlines have signed a codeshare agreement covering services between Muscat and four destinations in Saudi Arabia. Effective from 29 June, customers were able to book flights through either airline for services between Muscat and Riyadh, Dammam, Jeddah, or Medina.
Oman Air operates double-daily flights between Muscat and Riyadh, double-daily flights between Muscat and Jeddah, up to two flights per day between Muscat and Dammam and daily flights between Muscat and Medina. Oman Air deploys Boeing 737s on services to Riyadh, Dammam and Medina, whilst B737s, Airbus 330s, and Boeing 787 Dreamliners are deployed on services to Jeddah.
Saudia operates regular flights throughout the week from Riyadh, Jeddah, and Medina to Muscat, using Airbus 320 aircraft.
Source: Oman Air

الطيران العُماني يوقع إتفاقية الرمز المشترك مع الخطوط الجوية السعودية

02 أغسطس 2016
وقع الطيران العُماني مؤخراً إتفاقية الرمز المشترك مع الخطوط الجوية السعودية والتي تنص على المشاركة بالرمز في الرحلات الجوية اعتباراً من 29 يونيو بين العاصمة العُمانية مسقط، وأربع وجهات ضمن المملكة العربية السعودية. ومن شأن هذه الإتفاقية أن تمكّن الزبائن من حجز الرحلات عبر الشركتين بين مسقط والرياض، الدمام، جدة والمدينة المنورة.
ويسير الطيران العُماني رحلتين يومياً بين كل من مسقط والرياض، ورحلتين يوميا بين مسقط وجدة، بالإضافة إلى رحلتين يومياً بين مسقط والدمام، وأيضا رحلة يومية بين مسقط والمدينة المنورة. ويستخدم الطيران العُماني أسطول طائراته البوينغ من طراز 737 في رحلاته إلى الرياض والدمام والمدينة المنورة، في حين يسير طائرات بوينغ من طراز 737 وايرباص من طراز 330 وبوينغ من طراز 787 دريملاينر على الرحلات الجوية المتجة إلى جدّة.
وتقوم الخطوط الجوية السعودية بتسيير رحلات جوية إعتيادية خلال الأسبوع من الرياض وجدة والمدينة المنورة إلى العاصمة العمانية مسقط بواسطة أسطول طائراتها الايرباص من طراز 320.
المصدر: الطيران العُماني
follow us on