• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

New freighter arrives in Abu Dhabi to join Etihad Cargo fleet

29 February 2016
Etihad Cargo has taken delivery of a new Boeing 777 freighter which will enable the freight arm of Etihad Airways to continue its expansion plans into 2016. The aircraft becomes the 11th freighter in the fleet and will enter commercial service on 1 March 2016. 
Etihad Cargo announced it would take delivery of the two additional aircraft at the Dubai Air Show in 2015, and they form part of the USD 67 billion fleet order that was made in 2013 for 199 aircraft. The two additional freighter aircraft are valued at USD 637 million at list prices and the second freighter is expected to arrive in Abu Dhabi in March.
Both new aircraft will come equipped with nine seats allowing Etihad Cargo to carry additional grooms as part of its Sky Stables programme, which supports high value equine movement. They will be the first aircraft in the Etihad Cargo fleet to be equipped in this way. 
During 2015, Etihad Cargo enhanced its global reach by offering bellyhold capacity on Etihad Airways’ six new passenger destinations to cities including Edinburgh, Madrid and Kolkatta. The airline already operates scheduled cargo services to the following freighter-only destinations that include: Hahn, San Juan, Bogota, Guangzhou, Dakar, Douala, Eldoret, Hanoi, Houston, Nouakchott, Sharjah and Tbilisi.
In its existing fleet, Etihad Cargo currently operates three Boeing 777Fs, three Boeing 747s and four Airbus A330s. The Cargo division of Etihad Airways currently serves 14 freighter-only destinations worldwide from its Abu Dhabi hub and has freighter capacity on Etihad Airways’ fleet of over 100 passenger aircraft.
Source: Etihad Airways

وصول طائرة شحن جديدة إلى أبوظبي لتنضم إلى أسطول الاتحاد للشحن

29 فبراير 2016
تسلّم قسم الاتحاد للشحن طائرة شحن جديدة من طراز بوينغ 777 مما سيمكن ذراع الشحن التابع للاتحاد للطيران من المُضي قدمًا في خُطته التوسعية خلال عام 2016. ومع انضمام الطائرة الجديدة، المُقرر أن تباشر الخدمة في 1 مارس 2016، يرتفع عدد أسطول طائرات الشحن في الشركة إلى 11 طائرة.
وكان قسم الاتحاد للشحن قد أعلن خلال معرض دبي للطيران الذي أقيم في العام 2015 أنه سيتسلم طائرتين إضافيتين ضمن طلبية شراء تقدم بها في عام 2013 قوامها 199 طائرةً بقيمة 67 مليار دولار أمريكي. وتُقدر قيمة طائرتي الشحن الإضافيتين وفقًا لقائمة الأسعار 637 مليون دولار أمريكي. ويُتوقع وصول طائرة الشحن الثانية إلى أبوظبي في شهر مارس.
وتجدر الإشارة إلى أن كلتا الطائرتين مجهزتان بتسعة مقاعد ما من شأنه أن يتيح للاتحاد للشحن نقل مزيد من سائسي الخيول في إطار برنامج "الإسطبلات الجوية" التابع له، والذي يدعم نقل الخيول ذات القيمة العالية. وجدير بالذكر أن الطائرتين الجديدتين ستكونان أول طائرات الاتحاد للشحن المجهزتان وفق هذا النحو.
وعلى مدار عام 2015، عمل قسم الاتحاد للشحن على تعزيز نطاق وصوله على الصعيد العالمي عبر توفير خدمات الشحن في بطن الطائرات المخصصة للركاب  على الوجهات الستة الجديدة التي أطلقتها الاتحاد للطيران بما في ذلك إدنبره ومدريد وكولكاتا. وتشغل الشركة حاليًا رحلات شحن منتظمة مخصصة للشحن فقط تشمل كلًا من هاهن، وسان خوان، وبوغوتا، وغوانغزهو، وداكار، ودوالا، وإلدوريت، وهانوي، وهيوستن، ونواكشوط، والشارقة، وتبيليسي.
وتجدر الإشارة إلى أن لدى الاتحاد للشحن في الوقت الراهن ثلاث طائرات من طراز بوينغ 777 المخصصة للشحن، وثلاث طائرات من طراز بوينغ 747 إلى جانب أربع طائرات من طراز ايرباص 330.  ويخدم ذراع الشحن التابع للناقل الوطني لدولة الإمارات العربية المتحدة حاليًا 14 وجهةً مخصصةً لعمليات الشحن فقط حول العالم انطلاقًا من مركز عملياته التشغيلية في أبوظبي، كما يوفر خدمات الشحن على متن أسطول طائرات الاتحاد للطيران والذي يضم ما يزيد عن 100 طائرة للمسافرين.
المصدر: الاتحاد للشحن
follow us on