• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

MEA orders four Airbus A321XLRs

19 June 2019

Middle East Airlines (MEA) signed a firm order for four A321XLRs, making it the launch airline customer of Airbus latest developed aircraft of A321neo family.

 

The agreement takes Middle East Airlines’ cumulative single aisle orders with Airbus to 15 A321neo family aircraft, including 11 A321neos and 4 A321XLRs with deliveries starting in 2020. MEA will use the A321XLR to strengthen its network in Africa and Asia.

 

The A321XLR is the next evolutionary step from the A321LR which responds to market needs for even more range and payload, creating more value for the airlines. From 2023, it will deliver an unprecedented Xtra Long Range of up to 4,700nm – 15% more than the A321LR and with 30% lower fuel burn per seat compared with previous generation competitor aircraft. This will enable operators to open new world-wide routes such as India to Europe or China to Australia, as well as further extending the Family’s non-stop reach on direct transatlantic flights between continental Europe and the Americas. For passengers, the A321XLR’s new Airspace cabin will provide the best travel experience, while offering seats in all classes with the same high-comfort as on a long-haul wide-body, with the low costs of a single-aisle aircraft.

 

Source: Middle East Airlines

شركة طيران الشرق الأوسط اللبنانية تطلب أربع طائرات من طراز إرباص A321XLR

19 يونيو 2019

وقعت شركة طيران الشرق الأوسط “الميدل إيست” اتفاقية شراء أربع طائرات إرباص من طراز A321XLR وبهذه الطلبية يصبح طيران الشرق الاوسط أول شركة طيران في العالم تطلب هذا الطراز الجديد الذي تم تطويره من عائلة طائرات  الـ . A321neo   

 

وبهذه الاتفاقية يصبح مجموع طلبيات الناقلة اللبنانية من عائلة طائرات إرباص احادية الممر 15 طائرة لتشمل 11 طائرة من طراز A321neo وأربع طائرات من طراز A321XLR، وسيبدأ تسليم هذه الطلبية في عام 2020. وستستخدم شركة طيران الشرق الأوسط طائرات الـ A321XLR الجديدة لتعزيز مساراتها في إفريقيا مع إمكانية توسيع عملياتها إلى آسيا.

 

الطائرة A321XLR هي طراز مطور من طائرة A321LR والتي تم تصميمها لتلبية احتياجات السوق للمزيد من المدى التشغيلي والمزيد من سعة الحمولة، مما يعمل على تقديم قيمة مضافة لشركات الطيران.
كما وتعد هذه الطائرة من أكثر طائرات الممر الواحد قدرة على الإطلاق والتي سيتم إطلاقها في عام 2023، حيث ستقدم مدى تشغيلي طويل المدى غير مسبوق يصل إلى 4,700 ميل بحري (8,700 كيلومتر) أي بنسبة 15٪ أكثر من طائرة A321LR  واستهلاك وقود أقل بنسبة 30٪ لكل مقعد مقارنة مع الجيل السابق من الطائرات المنافسة.
كما وستساعد هذه الطائرة مشغليها على الدخول إلى أسواق جديدة، ومثال على ذلك، رحلات مباشرة من الهند إلى أوروبا أو من الصين إلى أستراليا، بالإضافة إلى توسيع نطاق وصول عائلة طائرات A320 دون توقف عن طريق رحلات جوية مباشرة عبر المحيط الأطلسي بين أوروبا والأميركتين.

 

أما بالنسبة للمسافرين، ستوفر مقصورة إيرسبيس “Airspace “الجديدة على طائرة A321XLR أفضل تجربة سفر، مماثلة لتجربة الطائرات عريضة الهيكل مع مقاعد مريحة على جميع درجات السفر وبنفس الوقت، أما بالنسبة للمشغلين، تكلفة تشغيلية منخفضة التي تتسم بها الطائرات أحادية الممر.

 

 المصدر: طيران الشرق الأوسط

follow us on