• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Kuwait Airways takes delivery of its first A320neo

04 September 2019
Kuwait Airways has taken delivery of its first A320neo aircraft. The delivery, a milestone in Kuwait Airways’ 65th anniversary celebrations, marks an important step in the airline’s ambitious fleet renewal and growth plans to add 15 A320neo aircraft to its fleet in the coming years, following a purchase agreement signed in 2014.
The A320neo will be a pillar of Kuwait Airways’ single aisle fleet, bringing continuity to the success delivered by its current 7 A320ceos, and ensuring a smooth transition for pilots, crews, and technical teams.  


Source: Arabian Aerospace

الخطوط الجوية الكويتية تتسلم أولى طائرتها من طراز إرباص A320neo

04 سبتمبر 2019
أعلنت الخطوط الجوية الكويتية عن استلامها أولى طائرتها الجديدة من طراز إرباصA320  نيو.

ويأتي هذا الاستلام بالتزامن مع احتفالات الخطوط الجوية الكويتية بالذكرى الـ 65 لتأسيسها، كما وتمثل خطوة مهمة نحو تحقيق خططها الطموحة والرامية إلى تطوير وتحديث أسطولها من الطائرات عبر إدخال 15 طائرة من هذا الطراز إلى أسطول الشركة في السنوات القادمة في أعقاب اتفاقية الشراء التي تم توقيعها في العام 2014. 
وتعدّ طائرة إرباصA320  نيو ركيزة أساسية لأسطول الخطوط الجوية الكويتية من الطائرات أحادية الممر مما سيكمل المسيرة الناجحة لأسطول طراز إرباص A320 ceo الحاي المكوّن من 7 طائرات، وسيضمن سلاسة الإنتقال إلى الطراز الجديد للطيارين وطواقم الطائرات والفرق الفنية.
المصدر: Arabian Aerospace
معرّب
follow us on