• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Jordan Aviation awarded the IOSA for the 8th time

15 September 2021

Jordan Aviation accomplishes again the IOSA Program registration during (COVID-19) for the 8th time, which is an internationally accepted evaluation process of an airline’s operational management and control systems.

 

To achieve IOSA Registration, Jordan Aviation has set in place a sound and cohesive corporate safety and quality management system that continuously monitors operations to ensure they remain compliant with safety requirements. The audit covers approximately 1,000 standards and recommended practices that are all related to the safety of operations and procedures of the airline.

 

Jordan aviation has successfully completed the internationally recognized, Biennial IATA Operational Safety Audit (IOSA) and has been renewed on the IOSA Safety Audit Registry until Feb 2023.

 

Source: Jordan Aviation

تُحقِّق الأردنية للطيران للمرة الثامنة حصولها على شهادة برنامج الأيوسا

15 سبتمبر 2021

تُحقِّق الأردنية للطيران مجدداً للمرة الثامنة حصولها على شهادة برنامج الأيوسا (IOSA)  المعتمدة من إتحاد النقل الجوّي الدولي أياتا (IATA) في ظل ظروف الوباء العالمي كورونا.

وتعتبر هذه الشهادة من أكثر عمليات التدقيق حزماً في عالم الطيران، فهي تتأكد أولاً من أن معايير السلامة الدولية متوافرة كما تدقق بحرص على إدارة عمليات السلامة التشغيلية في شركات الطيران، و أن تطوير شهادة الايوسا للتدقيق يتم بالتعاون بين الاياتا وجهات دولية للطيران المدني منها منظمة الايكاو المنظمة الدولية للطيران المدني.

و من الجدير بالذكر أن الأردنية للطيران قد سُجِّلت بنجاح في البرنامج حتى شباط من العام 2023 و أنها وضعت نظاماً شاملاً وممنهجاً لإدارة السلامة المؤسسية والجودة ومراقبة كل الشؤون المتعلقة بالأمان ومعالجتها أولاً بأول، وذلك في إطار سعيها المستمر إلى تطوير خدماتها وعملياتها الداخلية وتحقيق أفضل النتائج على مستوى الأمن والسلامة.

 

المصدر: الأردنية للطيران

follow us on