• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Iberia joins British Airways and Qatar Airways to expand the world’s largest airline joint business

27 July 2023

Qatar Airways, British Airways, and Iberia are joining forces. Together, Qatar Airways and British Airways already operate the world’s largest airline joint business covering more than 60 countries. Beginning in July, Iberia is joining the partnership in a move that will transform connectivity for global travellers.

 

As a result of the joint business, Iberia will add a new daily service from its hub, Madrid Barajas International Airport, flights to Hamad International Airport, starting 11 December 2023. Passengers will be able to connect to more than 200 destinations through the three global airlines. Together, Iberia’s and Qatar Airways’ expanded service will operate three times daily on the route, providing connectivity between the Iberian Peninsula and key markets in the Middle East, Africa, Asia, and Australia.  

 

Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية الإيبيرية تنضم إلى الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية البريطانية في أضخم تحالف في العمليات المشتركة بين شركات الطيران

27 يوليو 2023

أبرمت الخطوط الجوية القطرية اتفاقية شراكة تجارية مع الخطوط الجوية البريطانية والخطوط الجوية الإيبيرية. وكانت الخطوط الجوية القطرية قد تحالفت سابقاً مع الخطوط الجوية البريطانية لتشكلا معاً أضخم تحالف في العمليات المشتركة بين شركات الطيران والذي يغطي 62 بلداً. وابتداء من شهر يوليو 2023، تنضم الخطوط الجوية الإيبيرية إلى هذا التحالف والتي من شأنها أن تعزز خيارات السفر أمام المسافرين من جميع أنحاء العالم.

 

وطبقاً للاتفاقية، من المقرر أن تعزز الخطوط الجوية الإيبيرية من خدماتها الجوية عبر مقر عملياتها، مطار مدريد باراخاس الدولي وذلك من خلال إطلاق رحلة يومية إلى مطار حمد الدولي، ابتداءً من 11 ديسمبر 2023، ليتمكن المسافرون من مواصلة رحلاتهم إلى أكثر من 200 وجهة على متن ثلاث شركات طيران عالمية. كما وستشغل الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية الإيبيرية معاً ثلاث رحلات جوية بين مدينتي مدريد والدوحة، لإتاحة الفرصة للتنقل بين شبه الجزيرة الإيبيرية وأسواق السفر الرئيسية في الشرق الأوسط، وأفريقيا، وآسيا، وأستراليا.

 

المصدر: الخطوط الجوية القطرية

follow us on