• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Gulf Air successfully completes insourced 18-Month Check of its A330

22 December 2014
Gulf Air recently announced the completion of its first insourced Airbus A330 18-Month Check at the airline’s base maintenance facility. In line with the airline’s ongoing efforts to streamline its operations for greater efficiency and cost reduction, Gulf Air’s Technical Division successfully insourced its A330 fleets’ 18-Month Checks in a move that underscores the airline’s engineering expertise and technical capabilities.

The carrier currently performs A320 20-Month Checks and the most recent A330 18-Month Check in addition to A Checks, mini-checks, Out-of-Phase and Line Maintenance, for its all-Airbus fleet. Gulf Air will also be carrying out C Checks in January 2015.

Source: Gulf Air

طيران الخليج تكمل بنجاح الفحص الفني الداخلي لأسطول طائراتها من طراز الايرباص 330

22 ديسمبر 2014
أعلنت طيران الخليج مؤخراً عن انتهائها من فحص الثمانية عشر شهراً الفني الأول لطائرتها من طراز  الايرباص 330، وذلك في مقر الصيانة الرئيسي للناقلة؛ حيث أنهى فريق القسم التقني بطيران الخليج بنجاح أول فحص فني داخلي في خطوة تدلل على سعة الخبرة التي يتمتع بها طاقم الناقلة الهندسية ومهاراته التقنية العالية. ويأتي إجراء هذا الفحص الفني الداخلي المذكور تماشياً مع جهود الناقلة في توحيد عملياتها لزيادة فاعليتها وتقليل نفقاتها.
وتقوم الناقلة الوطنية حالياً بإجراء فحص العشرين شهراً الفني لطائرتها من طراز  ايرباص 320، كما قامت مؤخراً بفحص الثمانية عشر شهراً لطائرتها من طراز  ايرباص 330؛ بالإضافة إلى الفحص الفني من فئة  "A"، إلى جانب الفحوص الفنية الخفيفة والمتوسطة لجميع طائراتها من طراز الايرباص. كما ستقوم طيران الخليج بإجراء الفحص الفني من فئة "C" لطائرتها في يناير من العام 2015.
المصدر: طيران الخليج
follow us on