• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Gulf Air completes retrofit of its A330 fleet

28 January 2015
Gulf Air hosted media members on a tour of its newly retrofitted Airbus A330 aircraft – upgraded with fully-flat bed seats in the airline’s Falcon Gold Class, revamped seats in Economy Class and in-flight-entertainment system throughout.

Designed specifically for Gulf Air and integrating various elements of passengers’ feedback, the retrofit was launched on 4 A330s in the first quarter of 2014, with three key partners: Avianor, Zodiac Aerospace and BEAerospace. Newly configured for a total of 214 seats in a two-class configuration of 30 Falcon Gold Class seats and 184 Economy seats, the retrofit delivers significant enhancements across both cabins.

The newly retrofitted aircrafts will mainly service Gulf Air’s London Heathrow T4 and Bangkok routes which are served with nonstop twice daily and 6 weekly flights respectively.
Source: Gulf Air

طيران الخليج تكمل تحديث أسطولها من طائرات الايرباص من طراز 330

28 يناير 2015
استضافت طيران الخليج عدد من ممثلي وسائل الإعلام في البحرين في جولة تعريفية لطائراتها المحدثة من طراز ايرباص 330 والتي تحتوي على مقاعد جديدة يمكن بسطها بالكامل لتتحول إلى أسِرَّة جوية على درجة الصقر الذهبي، كما تضم مقاعد جديدة أيضاً في مقصورة الدرجة السياحية؛ بالإضافة إلى أحدث تقنيات برامج الترفيه والتسلية على متن الرحلات الجوية في جميع مقصورات الطائرة.
صممت الطائرات خصيصاً لطيران الخليج بعد أخذ أراء وملاحظات المسافرين في الاعتبار قبل تجهيز وتحديث هذا النوع من الطائرات البالغ عددها 4 طائرات ايرباص من طراز 330 في الربع الأول من العام 2014، وقد تم ذلك بواسطة ثلاثة شركاء تجاريين عالميين لطيران الخليج هم شركات "أفيانور"  و"زودياك إيروسبيس"  و"بي إي ايروسبيس". تحمل الطائرات المحدثة على متنها عدداً إجمالياً من المقاعد يبلغ 214 مقعداً، تضم درجة الصقر الذهبي منها 30 مقعداً بالإضافة إلى 184 مقعدا في الدرجة السياحية.
إن هذه الطائرات المحدثة ستشغل بصورة أساسية الى خطي لندن هيثرو T4 وبانكوك والتي تقدم رحلات مباشرة من دون توقف مع رحلتين يوميتين إلى هيثرو و6 رحلات أسبوعية الى بانكوك.
المصدر: طيران الخليج
follow us on