• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Gulf Air awarded Three Information Technology ISO Certifications

25 June 2014
Gulf Air recently became the first airline in the region to be certified with Information Technology ISO certifications in the three areas of Quality Management, Service Management and Information Security Management Systems.

Following a comprehensive internal and external audit conducted by RINA Services, a leading classification society, Gulf Air was awarded the ISO 9001 Certification in Quality Management, ISO 20000 Certification in Service Management and, for the second year in a row, the ISO 27001 Certification in Information Security Management System.

To date, Gulf Air is one of few regional airlines to hold the global ISO certification for its information security management system. The national carrier’s most recent IT achievements include being the first organization in Bahrain to introduce Private Cloud Computing in its IT operations that enables it to achieve much faster and more efficient business performance, resulting in enhanced customer service in every step of passengers’ journeys.

Source: Gulf Air

طيران الخليج تحصل على ثلاث شهادات من المنظمة العالمية للتوحيد القياسي (الآيزو) في تقنية المعلومات

25 يونيو 2014
أصبحت طيران الخليج مؤخراً الناقلة الأولى في المنطقة الحائزة على شهادة المنظمة العالمية للتوحيد القياسي "الآيزو" في تقنية المعلومات في مجالات إدارة مقاييس الجودة، وإدارة الخدمات، ونظم إدارة أمن المعلومات.
بعد أن قامت مجموعة رينا للخدمات، وهي جمعية عالمية رائدة في مجال التصنيف والتحقق والتوثيق والهندسة وخدمات التدريب – بإجراء عملية شاملة للتدقيق الداخلي والخارجي في مجال تقنية المعلومات‘  حصلت طيران الخليج على شهادة "الآيزو" 901 في إدارة الجودة، وشهادة "الآيزو" 20000 في إدارة الخدمات، وللسنة الثانية على التوالي شهادة "الآيزو" 27001 في نظم إدارة أمن المعلومات.
الجدير بالذكر أنه إلى يومنا هذا، تُعد طيران الخليج إحدى الناقلات المعدودة الحائزة على شهادة الآيزو العالمية لنظم إدارة أمن المعلومات. كما أن إنجازات الناقلة الوطنية في تقنية المعلومات تتضمن كونها المؤسسة الأولى في البحرين في تطبيق نظام الحوسبة السحابية الخاصة في عملياتها التقنية لإجراء أعمالها التجارية بشكل أسرع وأكثر فاعلية، مما ينتج عنه تعزيز تجربة السفر لدى مسافرينا في كل مرحلة من مراحل تلك التجربة.
المصدر: طيران الخليج
follow us on