• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Gulf Air achieves first insourced C1 Check in 25 years

03 February 2015
Gulf Air has marked the successful insourcing and completion of a C1 Check on its Airbus 321, ahead of schedule. Carried out by the airline’s engineers and technicians, this achievement reinforces Gulf Air’s technical capabilities – delivering Gulf Air’s first insourced C1 Check in 25 years.

In line with the airline’s ongoing efforts to streamline its operations for greater efficiency and cost reduction, Gulf Air’s Technical Division has successfully insourced the C1/C3 Checks on its A320/A321 fleet and 18/48-Month Checks on its A330 fleet in a move that underscores the airline’s engineering expertise and technical capabilities. The carrier is also currently performing A320 20-Month Checks in addition to the A Checks, Out-of-Phase Checks and Line Maintenance, for its all-Airbus fleet.

Source: Gulf Air

طيران الخليج تنجز أول عملية صيانة من فئة (C1) منذ 25 عاماً

03 فبراير 2015
أعلنت طيران الخليج عن انتهائها من عملية صيانة من فئة (C1) لطائرتها ايرباص من طراز321، حيث انتهت الناقلة من الصيانة المذكورة في وقت وبمستوى قياسيين. وقد قام مهندسو وفنييو الناقلة بهذه العملية، الأمر الذي يدل على خبرة طاقم الناقلة ومهاراته التقنية؛ وهو ما أدى إلى أول عملية صيانة بهذا الحجم من فئة (C1) تقوم بها طيران الخليج منذ 25 عاماً.
في سعي الناقلة لتوحيد عملياتها لزيادة فاعليتها وتقليل نفقاتها، تمكن الفريق التقني لطيران الخليج من إنهاء عملية الصيانة من فئة (C1/C3) بنجاح على أسطول طائرات الناقلة الايرباص من طراز 320/321، والصيانة من فئة 18و42 شهراً على أسطول طائراتها الايرباص من طراز 330، في خطوة تسلط الضوء على خبرة طاقم الناقلة الهندسية ومهاراته التقنية.كما تقوم الناقلة الوطنية حالياً بالصيانة الدورية من فئة 20 شهراً لطائراتها الايرباص من طراز 320، بالإضافة إلى المراجعة من فئة (A) والكثير من الصيانات الدورية المختلفة على اسطولها بشكل عام. 
المصدر: طيران الخليج
follow us on