• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways to commence A380 services to Mumbai

04 November 2015
Etihad Airways will operate its A380 between Abu Dhabi and Mumbai from 1 May 2016, with India’s commercial capital joining the carrier’s other A380 destinations of London, New York, Sydney and, from June 2016, Melbourne. 
Etihad Airways’ 496-seat A380 features the a three-room suite – The Residence by Etihad – as well as nine First Apartments, 70 Business Studios, and 415 Economy Smart Seats.
The aircraft will operate daily on flight EY204 from Abu Dhabi to Mumbai, and EY203 from Mumbai to Abu Dhabi, both of which carry the 9W code of Jet Airways, Etihad Airways’ strategic partner. The flights connect with Etihad Airways’ A380-operated services to New York, allowing guests to experience the A380 throughout their journey. Guests onboard Etihad Airways’ A380 service will also have access to popular connecting destinations over Abu Dhabi.
Etihad Airways’ thrice-daily service to Mumbai, in addition to Jet Airways’ double daily service, offers guests access to more than 2,000 weekly connections in 57 markets across the Gulf region, the Middle East, Africa, Europe and North America.
All guests flying to New York are processed through US Preclearance in Abu Dhabi which allows them to pass through all US immigration and customs checks and arrive in the US as domestic passengers.
Through the partnership with Jet Airways, guests flying into India are able to connect to numerous tourism and commercial destinations across the country.
Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تبدأ في تشغيل طائرة من طراز ايرباص 380 إلى مومباي

04 نوفمبر 2015
أعلنت الاتحاد للطيران أنها سوف تشغل إحدى طائراتها من طراز ايرباص 380 بين أبوظبي ومومباي وذلك بدءاً من الأول من مايو 2016، لتنضم بذلك العاصمة التجارية للهند إلى شبكة وجهات الشركة المُشغَلة بالطائرات من طراز 380 والتي تشمل كلاً من لندن، ونيويورك، وسيدني في الوقت الراهن، إضافةً إلى ملبورن بدءاً من يونيو 2016.
وتتضمن طائرات الاتحاد للطيران من طراز ايرباص 380، التي تتسع لما يصل إلى 496 مقعداً، مقصورة "الإيوان من الاتحاد" التي تضم ثلاث غرف، إلى جانب تسع وحدات من فئة "مسكن الدرجة الأولى"، و70 وحدة من فئة "استوديو درجة رجال الأعمال"، و415 مقعداً من المقاعد الذكية بالدرجة السياحية.
وسوف يتم تشغيل طائرة الايرباص من طراز 380 يومياً لتسيير الرحلة رقم EY204 من أبوظبي إلى مومباي، والرحلة رقم EY203 من مومباي إلى أبوظبي، وكلتا الرحلتين تحملان الرمز "9W" لخدمة رحلات المشاركة بالرمز مع جيت آيروايز التي تعدُّ أحد الشركاء الاستراتيجيين للاتحاد للطيران. وسوف تتوفر إمكانية ربط الرحلتين مع رحلات الاتحاد للطيران إلى نيويورك المشغلة بطائرة الايرباص 380، بما يتيح للضيوف تجربة السفر على متن طائرة الايرباص 380 طوال مراحل رحلتهم. كما يتوفر للضيوف المسافرين على متن رحلات الاتحاد للطيران بطائرات الايرباص من طراز 380 إمكانية الربط بالعديد من الوجهات الشهيرة عبر أبوظبي.
وتوفر رحلات الاتحاد للطيران الثلاث يومياً إلى مومباي، إلى جانب رحلتي جيت آيروايز اليوميتين، للضيوف إمكانية الوصول إلى أكثر من 2,000 رحلة ربط أسبوعياً في 57 سوقاً على امتداد منطقة الخليج العربي، والشرق الأوسط، وأفريقيا، وأوروبا، وأمريكا الشمالية.
ويتاح لكافة الضيوف المسافرين على رحلات الاتحاد للطيران إلى نيويورك إمكانية إتمام كافة إجراءات الهجرة والجمارك الأمريكية في مركز التخليص المسبق التابع لهيئة الجمارك وحماية الحدود الأمريكية الموجود بمطار أبوظبي الدولي، بما يتيح لهم الوصول إلى الولايات المتحدة كمسافرين محليين.
ومن خلال الشراكة مع جيت آيروايز، سوف يمكن للضيوف المسافرين إلى الهند الاستفادة من رحلات الربط بالعديد من الوجهات السياحية والتجارية في مختلف أنحاء البلد.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on