• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Cargo and Worldwide Flight Services agree global partnership deal

12 June 2013
Etihad Cargo has certified international ground handling services company Worldwide Flight Services (WFS) as a Preferred Handling Partner (PHP).

Only companies who meet the high service performance standards of Etihad Cargo and can assure consistency in quality across their regional operations can be PHP certified.

Etihad Cargo has specific performance benchmarks in the areas of safety, security management, regulatory compliance, training, IT interfaces, business planning and risk management.

The two-year PHP certification with WFS is focused initially on six Etihad Cargo stations; London, Brussels, Paris, Bangkok, Washington and Seattle.  Etihad Cargo hopes to expand cargo operations with WFS at other destinations over time.

Etihad Cargo serves 92 destinations internationally and operates a fleet of three Boeing B777F, one Boeing 747-400F, one Boeing 747-ERF, one Boeing 747-8F and two Airbus A330-200F.

Source: Etihad Airways


الاتحاد للشحن وشركة ورلدوايد فلايت سيرفيسيس لخدمات المناولة يتوصلان إلى اتفاق شراكة عالمية

12 يونيو 2013
أعلن قسم الاتحاد للشحن عن اعتماد شركة ورلدوايد فلايت سيرفيسيس المتخصصة في خدمات المناولة الأرضية ومنحها صفة الشريك المفضل لخدمات المناولة.
ويُمنَح اعتماد الشريك المفضل لخدمات المناولة فقط إلى الشركات التي تستوفي معايير الخدمة العالية التي يُطبقها قسم الاتحاد للشحن وتضمن اتساق الجودة عبر كافة العمليات التشغيلية في مختلف الدول.
ويُطبق قسم الاتحاد للشحن معايير مرجعية محددة لقياس الأداء في مجالات السلامة، وإدارة الأمن، والامتثال للمتطلبات التنظيمية، وتدريب العاملين، وأنظمة تقنية المعلومات، وتخطيط الأعمال وإدارة المخاطر.
وفي المرحلة المبدئية، سوف يُركز الاعتماد الممنوح لشركة ورلدوايد فلايت سيرفيسيس لمدة سنتين على ست وجهات شحن تشمل كلاً من لندن، وبروكسل، وباريس، وبانكوك، وواشنطن، وسياتل. ويهدف قسم الاتحاد للشحن إلى التوسُع في عمليات الشحن مع شركة ورلدوايد فلايت سيرفيسيس لتصل إلى العديد من الوجهات الأخرى بمرور الوقت.
وتجدر الإشارة إلى أن قسم الاتحاد للشحن يوفر خدماته إلى 92 وجهة على الصعيد العالمي ويشغل أسطولاً من طائرات الشحن يضم ثلاث طائرات من طراز بوينغ 777 للشحن، وطائرة من طراز بوينغ 400-747 للشحن، وطائرة من طراز بوينغ 747 للشحن ذات المدى الممتد، وطائرة من طراز بوينغ 8-747 للشحن وطائرتين من طراز ايرباص  A330-200 للشحن.
المصدر: الاتحاد للطيران




follow us on