• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Cargo and DHL increase connectivity through the Middle East

11 February 2014
Etihad Cargo and DHL have agreed to share capacity on DHL’s new five times a week freighter service operating through Abu Dhabi. 

The new cargo services use DHL’s Airbus A300-600 freighter fleet, and operate from Bahrain to Abu Dhabi and onwards to Bagram, Lahore, and Karachi and back to Abu Dhabi, where cargo can transfer onwards to Etihad Cargo destinations across the globe. 

The DHL Abu Dhabi service started in January 2014 and has already resulted in improved transit times for DHL cargo coming to the UAE from cities in Europe, the Middle East, Asia and North America. 

DHL shipments from the United States to Abu Dhabi now arrive half a day earlier, providing customers with an improved 48-hour timeframe for door-to-door deliveries.

Source: Al Bawaba

الاتحاد للشحن تتعاون مع دي إتش إل لتعزيز خدمات الربط عبر منطقة الشرق الأوسط

11 فبراير 2014
أعلن قسم الاتحاد للشحن التابع للاتحاد للطيران ودي إتش إل عن الاتفاق على التشارك في الطاقة الاستيعابية المتاحة على رحلات الشحن الخمس الأسبوعية الجديدة التي توفرها دي إتش إل عبر العاصمة أبوظبي.
ويتم تشغيل رحلات الشحن الجديدة عبر أسطول طائرات دي إتش إل من طراز ايرباص 600-300 وتنطلق الرحلات من البحرين إلى أبوظبي ومن أبوظبي إلى باغرام، ولاهور، وكراتشي لتعود إلى أبوظبي حيث يتمّ نقل الشحنات إلى وجهات الاتحاد للشحن الموزّعة حول العالم.
وقد بدأت دي إتش إل في تقديم خدمة رحلات الشحن إلى أبوظبي في يناير 2014، وأثمرت الخدمة بالفعل عن تحسين الوقت المستغرق في توصيل شحنات دي إتش إل القادمة إلى دولة الإمارات العربية المتحدة من العديد من المدن في أوروبا والشرق الأوسط وآسيا وأمريكا الشمالية.
وبفضل خدمات الشحن الجديدة عبر أبوظبي، أصبحت شحنات دي إتش إل القادمة من الولايات المتحدة الأمريكية إلى أبوظبي تصل قبل نصف يوم من الوقت الذي كانت تستغرقه بالسابق، الأمر الذي يسمح بتوصيل الشحنات إلى أصحابها خلال فترة زمنية لا تتجاوز 48 ساعة.
المصدر: البوابة


follow us on