• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Aviation Training first in Mid-East to secure key European approval to train Boeing 777, 787 pilots

24 January 2020

Etihad Aviation Training, the specialist training division of Etihad Aviation Group, has become the first aviation company in the Middle East to gain approval from the European Aviation Safety Agency (EASA) to train Boeing 777 and 787 pilots for European operators and carriers elsewhere which adopt Europe’s air safety standards.

 

The approval to train pilots for these two wide-bodied Boeing aircraft types expands the global capabilities of Etihad Aviation Training, which in 2018 also became the first Middle Eastern aerospace business to gain EASA designation as an Approved Training Organization for pilots of Airbus A320, A330 and A340 aircraft. The suite of offerings ranges from ‘ab-Initio’ courses to type rating and recurrent training, as well as Upset Recovery Training and Performance Based Navigation.
Etihad Aviation Training has 11 full motion training simulators, including five for Boeing 777 and 787 training, as well as fixed base devices, and training teams include senior pilots actively flying for Etihad Airways.

 

 

Source: Etihad Airways

أكاديمية الاتحاد لتدريب الطيران أول مؤسسة في الشرق الأوسط تحصل على اعتماد أوروبي لتدريب الطيارين على طائراتي بوينغ 777 وبوينغ 787

24 يناير 2020

حصلت أكاديمية الاتحاد لتدريب الطيران التابعة لمجموعة الاتحاد للطيران، على شهادة الاعتماد من الوكالة الأوروبية لسلامة الطيران (EASA)، وبذلك تصبح الأكاديمية أول مؤسسة طيران في الشرق الأوسط تنال هذا الاعتماد لتدريب طيارين من مشغلات وناقلات أوروبية وغيرها على طائرات بوينغ777 و787 وفق مقاييس السلامة الجوية الأوروبية.
ومن شأن هذه الخطوة أن توسع من نطاق أعمال أكاديمية الاتحاد لتدريب الطيران على المستوى العالمي لتشمل تدريبان خاصة بالطائرات عريضة البدن. وقد نالت الاكاديمية في وقت سابق من العام 2018 على اعتماد الوكالة الأوروبية لتدريب الطيارين على طائرات إرباص A320, A330 وA340، لتصبح أول واحدةٍ من أكثر مؤسسات تدريبات الطيران شموليةً في منطقة الشرق الأوسط.

وتشمل الخدمات في أكاديمية الاتحاد للتدريب باقة متنوعة من التدريبات تتراوح ما بين الدورات المبدئية للطيارين، الدورات التصنيفية المتخصصة ودورات الانعاش، بالإضافة إلى دورات التهيئة والتعافي البدني ومراقبة الاداء. تضم الاكاديمية 11 جهازمحاكاة كامل الحركة للتدريب، منها خمس أجهزة محاكاة لطراز بوينغ 777 و787 بالإضافة إلى أجهزة ثابتة القاعدة. ويقدم التدريبات فريق من كبار الطيارين يعملون بشكل فعال مع الاتحاد للطيران.

 

 

المصدر: الاتحاد للطيران

follow us on