• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways to launch flights to Holy city of Medina

11 November 2013
Etihad Airways will launch non-stop daily flights to Medina, the regional capital of the western Saudi Arabian province of Al Madinah and the second holiest city in Islam after the Holy city of Mekkah.

With the addition of the new service, which will start on February 1 2014, Etihad Airways will now offer 50 weekly flights to four destinations in Saudi Arabia which, along with Medina, include Dammam, Riyadh and Jeddah.   

Flights between Abu Dhabi and Medina will be operated by an A320 aircraft fitted with 16 Pearl Business Class and 120 Economy Class seats, offering a total 1,904 seats per week.

The new service to Medina will be Etihad Airways’ ninth destination in the Arabian Peninsula, joining Dammam, Jeddah, Riyadh, Kuwait, Bahrain, Doha, Muscat, and Sana’a.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تعتزم إطلاق خدماتها إلى المدينة المنوّرة

11 نوفمبر 2013
تعتزم الاتحاد للطيران إطلاق رحلات يومية من دون توقف إلى المدينة المنوّرة، عاصمة منطقة المدينة المنورة غربي المملكة العربية السعودية، وثاني أقدس الأماكن لدى المسلمين بعد مكة المكرّمة.
ومع إضافة الخدمات الجديدة، والتي تبدأ اعتبارًا من الأول من شهر فبراير، 2014، يصبح عدد الرحلات الأسبوعية التي توفرها الاتحاد للطيران إلى المملكة العربية السعودية 50 رحلة إلى أربع وجهات، تضم إلى جانب المدينة المنوّرة كلاً من الدّمام والرّياض وجدّة.
وسيتم الاستعانة بطائرات من طراز ايرباص 320 لخدمة الرحلات بين أبوظبي والمدينة المنورة، والمرتبة وفق نظام الدرجتين، 16 مقعدّا على متن درجة لؤلؤ رجال الأعمال و120 مقعدًا على متن درجة المرجان السياحية، بما يوفر 1,904 مقعدّا في الأسبوع.
ويُشار إلى أن الخدمات الجديدة إلى المدينة المنوّرة، ستكون الوجهة التاسعة في منطقة شبه الجزيرة العربية إلى جانب، الدّمام وجدّة والرّياض والكويت والبحرين والدوحة ومسقط وصنعاء.
المصدر: الإتحاد للطيران
follow us on