• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways to introduce Airbus A380 on daily Seoul service

11 February 2019

Effective 1 July 2019, Etihad Airways will operate the Airbus A380 on its daily service linking Abu Dhabi and Seoul. The South Korean capital’s Incheon airport now joins London Heathrow, Paris Charles de Gaulle, New York JFK and Sydney as a destination served by the airline’s aircraft.
Etihad Airways’ 486-seat A380 will provide customers on the route with new inflight experiences such as The Residence, a luxurious three-room cabin which can accommodate two guests in complete privacy, and nine private First Apartments. The double-decker aircraft also boasts 70 Business Studios and 405 Economy Smart Seats. This includes 80 Economy Space seats with a seat pitch of up to 36 inches.
The UAE and South Korea are major trade partners and the UAE is the largest importer of South Korean goods in the Middle East and Africa and the value of trade between the two countries is valued at approximately US$ 15 billion annually. It is estimated that over 200,000 Korean tourists now visit the country each year.

 

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تعتزم تشغيل طائرتها طراز إرباص A380 لخدمة رحلاتها اليومية إلى سول

11 فبراير 2019

أعلنت الاتحاد للطيران أنها تعتزم تشغيل طائرتها المتطورة من طراز إيرباص A380 لخدمة رحلتها اليومية التي تربط بين أبو ظبي وسول اعتباراً من 1 يوليو -  تموز 2019، لينضم بذلك مطار إنشيون الدولي بالعاصمة الكورية الجنوبية إلى الوجهات التي تخدمها طائرة الاتحاد للطيران التي تشمل لندن هيثرو، وباريس شارل ديغول، ونيويورك جون إف كينيدي، وسيدني.
وستقدم طائرة الاتحاد للطيران طراز إرباص A380 التي تتسع لنحو 486 مقعداً للضيوف المسافرين على هذه الوجهة تجارب سفر جديدة تشمل مقصورة الإيوان، الجناح فائق الفخامة المكون من ثلاث غرف والذي يتسع لشخصين مع الخصوصية التامة، إلى جانب تسع وحدات من فئة "مسكن الدرجة الأولى" التي تتميز بمستويات عالية من الخصوصية. كما تضم الطائرة ذات الطابقين 70 وحدة من فئة "إستوديو درجة رجال الأعمال"، و405 مقعداً من المقاعد الذكية بالدرجة السياحية، تشمل 80 مقعداً من مقاعد "الدرجة السياحية الرحبة" التي تتميز بزيادة في مساحتها مع مسافة فاصلة بين صفوف المقاعد تصل إلى 36 بوصة.
تجدر الإشارة إلى أن دولة الإمارات العربية المتحدة تعد أحد الشركاء التجاريين الرئيسين لكوريا الجنوبية حيث تعتبر دولة الإمارات أكبر مستورد للبضائع الكورية الجنوبية في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا، وتصل قيمة التبادل التجاري بين الدولتين إلى ما يقرب من 15 مليار دولار أمريكي سنوياً. وتشير التقديرات إلى زيارة ما يزيد عن 200,000 سائح كوري لدولة الإمارات كل عام.

 

المصدر: الاتحاد للطيران

follow us on